SPIN

MPK Siedlce przepyta swoich pasażerów

Beata Głozak środa, 30 marca 2011, 16:50 Siedlce, Wydarzenia

Od przyszłego tygodnia studenci siedleckiego uniwersytetu zaczną przeprowadzać ankiety wśród pasażerów siedleckiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Władze spółki chcą zobaczyć jaka część miasta jest, zdaniem siedlczan najgorzej skomunikowana i jakie zmiany można wprowadzić w MPK.

1200 pasażerów MPK w Siedlcach zostanie przepytanych, aby Przedsiębiorstwo mogło dowiedzieć się jakich rozwiązań komunikacyjnych potrzebują siedlczanie. Ankiety będą wypełniane jedynie w autobusach podczas jazdy a zajmą się tym studenci Uniwersytetu Przyrodniczo – Humanistycznego. Pytania opracowali a potem przygotują wyniki badań wykładowcy UP-H będący jednocześnie pracownikami innych uczelni. Jak podkreśla Bogdan Kozioł, prezes Przedsiębiorstwa te same osoby wykonywały badania dla Kolei Mazowieckich.

– Chcemy dowiedzieć się jakie jest zdanie naszych pasażerów odnośnie skomunikowania Siedlec. Chcemy dowiedzieć się, które części miasta są najbardziej problemowe i chcemy poznać zdanie o nowych rodzajach biletów – tłumaczy nam Kozioł. – Jak osoby korzystające z miejskiej komunikacji zapatrują się na bilety godzinne i dobowe? Czy ktoś będzie chciał kupić bilet za pomocą telefonu komórkowego? – dodaje. – Nie jesteśmy w stanie dokupić kilkunastu autobusów, ale możemy zrobić pewne korekty w rozkładzie. Są ulice, gdzie komunikacja miejska pojawia się rzadko na przykład ulica Kasztanowa a przecież tam mieszkają tacy sami mieszkańcy Siedlec jak przy Kurpiowskiej.

Jak dowiadujemy się od prezesa, MPK chce w ten sposób jak najlepiej przygotować się do przebudowania układu linii komunikacyjnych. Brane jest pod uwagę rozwiązanie, aby autobusy częściej dojeżdżały do centrum Siedlec z pozostałych dzielnic a potem, po przesiadce w centrum możliwa byłaby jazda do miejsca docelowego. Z wprowadzeniem kupowania biletów przez telefon spółka poczeka po pierwsze do ogłoszenia wyników ankiety a po drugie do decyzji Kolei Mazowieckich.

– One również takie udogodnienie wprowadzają dla swoich klientów – tłumaczy Bogdan Kozioł. – Poczekamy aż Koleje wybiorą operatora dla siebie, bo wtedy osoba, która chciałaby skorzystać z takie formy zakupu biletu kolejowego i miejskiego będzie miała konto tylko u jednego operatora co będzie tańsze. Podobnie z cenami ewentualnych nowych biletów. Bilet godzinny opłaci się jednej i drugiej stronie jeżeli będzie droższy od jednorazowego o około 40 – 50 procent. Z kolei dobowy powinien wynieść maksymalnie trzykrotność jednorazowego – mówi prezes MPK.

bg

Powiadom o wpisie

10 komentarzy

  1. Siedlczanin dodano 7 lat temu

    Świetna inicjatywa. Okolice Kasztanowej faktycznie są kiepsko skomunikowane. Może wystarczy przedłużyć kursowanie linii 18 właśnie w te rejony. Do tego rozkład jazdy taktowany (jak 3 i 4) i na sukces nie będzie trzeba długo czekać.

  2. . dodano 7 lat temu

    Wreszcie! Syf w MPK jest od kilku lat. A największym przekrętem jest system biletowy, którego jedynym dobrym punktem jest możliwość identyfikacji potoków podróżnych. A propos.. nie przeceniałbym fachowców z Zielonego Mazowsza, którzy robili badanie dla Kolei Mazowieckich. Metodologicznie to była bieda, a nie badanie.

  3. siedlczanin dodano 7 lat temu

    Uważam,że inicjatywa jak najbardziej trafiona,taka pierwsza uwagą moja na ten temat jest bardzo duża odległość pomiędzy przystankami na ul. Partyzantów, przy zajezdni PKS i następny przystanek dopiero za skrzyżowaniem z ul Artyleryjska uważam ,ze to jest trochę za dużą odległość.Następna sprawa zbyt malo pojazdów jeżdżących ul. Sokołowską do pętli przy WSFiZ.

  4. karol dodano 7 lat temu

    Popieram. Dobry pomysł. to jedyny sposób na poznanie bolączek pasażerów.

  5. Prosta sprawa dodano 7 lat temu

    MPK powinno dostosować rozkład jazdy do potrzeb mieszkańców Siedlec tworząc sieć pokrywajacą całe miasto z wykorzystaniem węzłów przesiadkowych. W końcu to Miasto Siedlce finansuje MPK. Ale jak widać wiele autobusów jeździ do odległycvh gmin. Ciekawe czy Gminy za to płacą i czy Miasto Siedlce stać na finansowanie komunikacji w gminie Siedlce i innych?

  6. mr dodano 7 lat temu

    Cieszę się, że będzie podejmowany pomysł z biletami czasowymi czy dobowymi. Nie wszyscy korzystają z komunikacji miejskiej codziennie i nie potrzebują biletów miesięcznych, nie potrzebują też elektronicznych portmonetek i innych wynalazków. Kupując bilet godzinny czy dobowy to wielka wygoda właśnie dla takich ludzi no i oszczędność, a w przypadku tworzenia węzłów przesiadkowych to zwyczajnie konieczność.

  7. gosiaczek dodano 7 lat temu

    Popieram pomysł z biletami dobowymi. Bardzo dobra inicjatywa tym bardziej w perspektywie tworzenia węzłów przesiadkowych. W końcu jakieś rozsądne podejście władz spółki do pasażerów.

  8. grigor dodano 7 lat temu

    TAK dla biletów dobowych i godzinnych. W innych miastach to norma.

  9. efaster dodano 7 lat temu

    po:
    1) ZMNIEJSZYĆ ILOŚĆ LINI (obecnie mamy ponad 36, z czego kilkanaście "pracuje" tylko w tyg. albo mają 2-3 kursy dziennie)
    2) wypracować normalne (zdrowe) zasady współpracy z gminami (jak np. Warszawski ZTM z pod warszawskimi gminami) dopłacają do utrzymania linii to autobus jedzie, nie płacą "nima" autobusu. Nie może być tak ze MPK ponosi straty, albo UM dopłaca do kursów pozamiejskich
    3) w zamian za zmniejszeni ilości linii zwiększyć czestotliwość kursowania tych, co zostały ( a te mądrze rozplanować) tak by jeździły tam gdzie są największe "potoki" podróżnych (po co pchać przegubowy, gdy wsiada łącznie 5-10 osób na całej trasie)
    4) zwiększyć taryfę biletową, bo teraz ta, co mamy się wogle nie opłaca
    5) poszerzyć ulice (trudno kosztem trawników drzew) a w to miejsce zrobić bus pasy, przeprogramować sygnalizację, bo w wielu miejscach się przez to korkuje np. Wojskowa czy Wyszyńskiego
    6) na próbę obniżyć ceny biletów jednorazowych, a jednocześnie wprowadzić strefę płatnego parkowania, da to efekt taki, ze ludzie przesiądą się do autobusów, bo będzie strefa, a jak będą tańsze bilety to jeszcze łatwiej będzie "im to zrobić". Jak w dyskoncie spożywczym niższe ceny, ale duża ilość klientów
    7) nauczyć kultury sprawdzających bilety, sprawa powinna być krótka 3 uzasadnione skargi na firmę sprawdzającą bilety i niestety zrywamy (w sensie MPK) umowę. Wizerunek firmy to podstawa, owszem trzeba wyłapywać niepłacących za bilety, ale dbać o pozostałych "normalnych" klientów. Jednym słowem powinien być kładziony nacisk, na jakość obsługi, a nie jak do tej pory na ilość złapanych gapowiczów, gdzie często ofiarą stają się starsze osoby mające problem z prawidłowym odbicie karty miejskiej.
    8 ) powinna zostać zamotywana informacja głosowa i wizualna w autobusach o kolejnych przystankach i długości trasy.

  10. Bogna dodano 7 lat temu

    Na 3-go Maja terz by sie przydaly autobusy i przystanki.Brak autobusu 27 w soboty i niedziele z Rynkowej w kierunku Piaskow Zamiejskich.
    Zmniejszyc ceny biletow.Powinny byc bilety calodobowe.

Dodaj komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy.