SPIN

Prace w karierze jeszcze w lutym?

Aneta Borkowska środa, 12 lutego 2014, 11:33 Siedlce

Od marca w związku z przebudową siedleckiej stacji kolejowej ruch pod wiaduktem garwolińskim w dzień będzie odbywał się wahadłowo, a w nocy będzie niemożliwy w ogóle. Aby prace te nie sparaliżowały ruchu w całym mieście siedleckie władze wyszły z propozycją, by na czas remontu wybudować tymczasową drogę w tzw. karierze.

– Oba nasze wiadukty są obleganymi punktami i jeździ tam bardzo dużo samochodów, dlatego z obawy przed korkami prezydent wyszedł z propozycją, aby wybudować tam taką „techniczną” drogę – mówi rzecznik siedleckiego ratusza Paweł Mazurkiewicz. – Kierowcy skręcając z ulicy Łukasińskiego w karier dojechaliby do ulicy Ryszarda Kaczorowskiego, czyli omijaliby wiadukt garwoliński i przejeżdżali bezkolizyjnie pod ulicą Warszawską. To usprawniłoby przejazd – dodaje.

Ratusz jest już po rozmowach w wykonawcą, który z ramienia kolei drogę tymczasową wybuduje. Obecnie wszystko jest na etapie pisania porozumienia.
– Warunki w karierze nie są złe. Tam część podbudowy i odwodnienia w postaci rowów jest. Liczymy, że jeszcze w lutym wejdą tam maszyny i zaczną się prace – tłumaczy rzecznik. – Umówiliśmy się, że ta droga będzie wykonana z tłucznia. Firma nim dysponuje i niewielkim kosztem może utwardzić nawierzchnię – dodaje.

7 komentarzy

  1. po raz kolejny pytam: po co? dodano 10 lat temu

    Po co ta prowizorka? Przecież to nic nie da. Z centrum nie wjedzie sie w ten karier inaczej niz od Piaskowej. Komu zechce sie objeżdżać taki kawał zamiast zjechac z Warszawskiej w Łukasińskiego? Wiadukt na Warszawskiej będzie chyba czynny? A jeżeli ktos jedzie w kierunku Garwolina to lepiej do ronda i dalej Monte Casino, omijając wiecznie zakorkowane skrzyzowanie na Partyzantów.
    Czy rzeczywiście miasto nie dołoży nic do tej prowizorki? Oto jest pytanie.
    Jest jeszcze jedna możliwość, miasto nie ma kasy na dokończenie tej – pożal sie Boże obwodnicy – jakby nie było, sztandarowej inwestycji lansowanej w kolejnych wyborach. I ta prowizorka może się okazac bardzo trwała i przetrwa kolejne lata.

    • bankier dodano 10 lat temu

      w 2015 ma być też zamknięty wiadukt na Warszawskiej

    • y. dodano 10 lat temu

      Mi się tam przyda. A jak nie chcesz to nie jeździj.

  2. dron dodano 10 lat temu

    A Ceglanej i Asnyka nie można od lat doprowadzić do stanu używalności chociaż całe osiedle Warszawska nimi co rano dojeżdża do centrum, przez Łuasińskiego i wiadukt na Warszawskiej.

    • monika dodano 10 lat temu

      Faktycznie, ten tłuczeń bardziej by się przydał na Asnyka. A żeby usprawnić przejazd zastanowiłabym się bardziej nad organizacją świateł pod mostem Łukowskim. Cała Brzeska omija go szerokim łukiem, bo czekając na zielone światło można jajo znieść i się porządnie rzzłościć

  3. iks X dodano 10 lat temu

    Będzie, będzie się działo, będzie się korkowało, hej!

  4. etam dodano 10 lat temu

    Siedlce nie mają przystosowanej sieci drogowej do natężenia ruchu panującego w mieście. Garwolińska i Warszawska powinny mieć 2 pasy ruchu w obu kierunkach. Garwolińska koniecznie musi być poszerzona jeżeli do Siedlec ma być poprowadzona autostrada bo to będzie główny łącznik z węzłem autostradowym. O ile autostrada powstanie 😀 Także jedynym sensownym wyjsciem nie jest budowa nowych tuneli ani pseudoobwodnic tylko poszerzenie istniejącej infrastruktury-wiaduktów i dróg.

Dodaj komentarz

Czy wyrażasz zgodę na udostępnienie swoich danych zgodnie z Polityką prywatności oraz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy?