SPIN

Uczczono pamięć ofiar zbrodni katyńskiej i zmarłych pod Smoleńskiem

Beata Głozak środa, 9 kwietnia 2014, 23:57 Siedlce

– Mamy obowiązek  dodawać narodowi ukraińskiemu odwagi. Przy okazji rocznicy katastrofy smoleńskiej, my mamy obowiązek głośno, publicznie powiedzieć, że naród ukraiński ma być niepodległy – mówił prezydent Siedlec podczas dzisiejszych uroczystości pod kościołem św. Stanisława. 

Siedleckie władze samorządowe, przedstawiciele organizacji pozarządowych, kilkoro bliskich rodzin katyńskich i nieliczne delegacje szkół wzięły udział w dzisiejszych uroczystościach związanych z 74. rocznicą zbrodni katyńskiej. Nieco więcej osób zgromadził apel pamięci pod repliką tablicy smoleńskiej.

Dla niektórych Katyń był „niewygodny”

Najpierw, o godz. 17. złożono kwiaty i zapalono znicze pod tablicami na Ścianie Pamięci kościoła pw. św. Stanisława oraz pod pomnikiem Sybiraków. Potem uczestnicy obchodów autobusami miejskimi przejechali na cmentarz centralny, gdzie złożyli wiaty. O godz. 18 w kościele pw. św. Stanisława odprawiono mszę św. w intencji ofiar zbrodni katyńskiej i katastrofy smoleńskiej, a potem zebrani mogli usłyszeć koncert „Stabat mater”. Na zakończenie, pod repliką tablicy smoleńskiej odczytano nazwiska wszystkich ofiar katastrofy lotniczej z 10. kwietnia 2010 r, a przemówienie wygłosił prezydent Siedlec. Nie zabrakło w nim wspomnień o zmarłym tragicznie prezydencie Lechu Kaczyńskim i odniesień do aktualnej sytuacji w Rosji i na Ukrainie.

– 74. rocznica Katynia, czwarta rocznica tragedii smoleńskiej gromadzi nas tutaj, żeby powiedzieć dlaczego prezydent Lech Kaczyński leciał do Katynia. Pamiętajmy, że dla niektórych to było wygodne, żeby zapomnieć o Katyniu. I dlatego tak ważna była wtedy ta wizyta – zaczął Wojciech Kudelski. – Wiemy, że prezydent Lech Kaczyński poleciał wcześniej do Gruzji po to, żeby w sposób odważny powiedzieć całemu światu: nie, nie można atakować niezależnego państwa. I myślę, że przypieczętował swoją odwagę największą daniną – daniną swojego życia – dodał.

My też śpiewaliśmy bałałajki

Prezydent Siedlec podkreślił, że osoby, które co roku stają pod repliką tablicy smoleńskiej robią to, bo mają obowiązek kontynuować dzieło Lecha Kaczyńskiego. Dodał, że sprawdza się przepowiednia zmarłego prezydenta o tym, że Rosja będzie zajmować terytoria kolejnych państw, w tym także Polski. To sprawia, że naszym obowiązkiem jest wspieranie Ukraińców w tym trudnym dla nich czasie. To właśnie przy okazji rocznicy katastrofy smoleńskiej, zdaniem Wojciecha Kudelskiego, powinniśmy głośno mówić o niepodległości Ukrainy.

– My pamiętamy o tym, że naród ukraiński i naród rosyjski byli bardzo blisko. My też śpiewaliśmy razem bałałajki, piliśmy gorzałę. Tak było. Ale teraz czy my mamy śpiewać bałałajki kiedy tam giną ludzie, kiedy naród ukraiński pozbawia się niepodległości? Myślę, że w Siedlcach tego być nie powinno – stwierdził. Dodał, że stanowisko  wobec działań Rosji powinno być stanowcze bez względu na to, czy jesteśmy od niej zależni energetycznie czy nie.

74 rocznica Katynia – strasznych zbrodni, czwarta rocznica tragedii smoleńskiej gromadzi nas tutaj, w tym miejscu po to, żeby powiedzieć sobie dlaczego prezydent Lech Kaczyński z gronem tych osób leciał do Katynia, dlaczego to było tak ważne.

Pamiętajmy, że Parlament Europejski obradował w tym czasie nad tym, czy zbrodnia katyńska to zbrodnia ludobójstwa czy nie, że dla niektórych to było wygodne, żeby  zapomnieć o Katyniu i dlatego tak ważna była wtedy wizyta wszystkich, właściwie najważniejszych w państwie tam, w Katyniu.

Wiemy, że wcześniej poleciał premier ze swoją ekipą i spotkał się tam z panem Putinem. Wiemy o tym, że prezydent Lech Kaczyński poleciał wcześniej do Gruzji po to, żeby w sposób odważny z prezydentami, których udało mu się zgromadzić, powiedzieć całemu światu: nie, nie można atakować niezależnego państwa.

I myślę, że prezydent Lech Kaczyński przypieczętował swoją odwagę największą daniną – daniną swojego życia.

Po co my stajemy w każdą rocznicę przed ołtarzem, po co stajemy w tym miejscu? Bo my mamy obowiązek kontynuować dzieło pana prezydenta Lecha Kaczyńskiego. On przewidział… Wtedy mówił: dzisiaj Gruzja jutro Ukraina, kraje nadbałtyckie, potem Polska.

I my, w obliczu tego że jego przepowiednia się sprawdza, mamy obowiązek głośno mówić: „nie”. Mamy obowiązek  dodawać narodowi ukraińskiemu odwagi. Mamy obowiązek powiedzieć, że my 33 lata temu byliśmy w o wiele gorszej sytuacji niż oni, bo u nich Armia Czerwona stoi przy granicy, a my wtedy mieliśmy ją w naszym kraju.

Strategiczne punkty były obsadzone Armią Czerwoną. Co więcej, przywódca armii polskiej właściwie wprowadził stan wojenny. Wytoczył wojnę przeciwko naszemu narodowi. On powiedział, że socjalizmu będzie bronił tak jak niepodległości, a jego poprzednik premier mówił, że rękę która się podniesie na socjalizm to się obetnie. I z tego wszystkiego nasz naród wybił się na niepodległości.

I my mamy dzisiaj obowiązek wzmacniać naród ukraiński, bo słyszymy, że z armii 8 tysięcy na Krymie żołnierzy ukraińskich przeszło na stronę rosyjską, przeszło. U nas praktycznie armia była do dyspozycji wtedy naszego sojusznika wielkiego brata. Taka jest prawda, bo taki był dowódca.

W tej chwili armia ukraińska jakby się gromadzi dopiero i my mamy dawać im przykład, że są sprawy, które nie zależą od armii. Zależą od Boga i zależą od narodu. I naszym obowiązkiem jest ten naród wesprzeć, tym bardziej, że mamy na Ukrainie miasto partnerskie – Berdyczów. I my staramy się ich wspierać w rozmowach z nimi, ale przy okazji właśnie rocznicy katastrofy smoleńskiej, my mamy obowiązek głośno, publicznie powiedzieć, że naród ukraiński ma być niepodległy, że nikt nie ma prawa najeżdżać go. I cała Europa, cały świat powinien się temu przeciwstawić.

My pamiętamy o tym, że naród ukraiński i naród rosyjski byli bardzo blisko. My też śpiewaliśmy razem bałałajki, piliśmy gorzałę. Tak było, ale teraz czy my mamy śpiewać bałałajki kiedy tam giną ludzie, kiedy naród ukraiński pozbawia się niepodległości? Myślę, że w Siedlcach tego być nie powinno. My zapraszamy do Siedlec na poważne rozmowy, jeśli takie ktoś chce podjąć, o niepodległości Ukrainy, o właściwości działań Rosjan na Ukrainie. My mamy taki obowiązek, bo my doświadczyliśmy ich przyjaźni.

Ja nie mam zamiaru skłócać narodów. Ja jestem przyjaźnie nastawiony do narodu rosyjskiego, bo tam są wspaniali ludzie. Ale jeśli słyszę, że 75 procent tych wspaniałych ludzi akceptuje aneksję Krymu i tworzenie się różnych już republik Doniecka, Naddniestrza to my mamy głośno krzyczeć: nie. Tak, żeby było nas głośno słychać w całym świecie, bez względu na to czy oni naszą wieprzowinę wezmą, czy nie, czy dadzą nam gaz, czy nie. My jesteśmy wolnymi ludźmi, w wolnym mieście. Mamy prawo głośno mówić prawdę, bo taki jest nasz obowiązek.

Dziękuję wszystkim państwu, że jesteście, To jest nasze świadectwo, to jest nasze konkretne działanie na rzecz wolności i pokoju, to jest kontynuacja dzieła Lecha Kaczyńskiego.

Dzisiejszymi uroczystościami w Siedlcach zaczęły się obchody 74. rocznicy zbrodni katyńskiej i 69. rocznicy rozstrzelania w Siedlcach 16 Polaków, żołnierzy AK, NSZ i innych organizacji niepodległościowych.

40 komentarzy

  1. jan w dodano 10 lat temu

    trzeba zawieźć na ukrainę trochę wieprzowiny, to będzie najlepsza dla nich pomoc

    • podoba mi się i cytuję co poniżej jest dodano 10 lat temu

      Pomimo, że upłynęło 25 lat od daty( 1989r). niby odzyskania niepodległości to dalej żyjemy w OPARACH KOMUNIZMU, i wszystko jest pod kontrolą swoich dla niego zasłużonych.

    • Świadomy dodano 10 lat temu

      Panie prezydencie co Pan gada z tą ukrainą przez bezmyślne kroki polityczne PiSu tracą rolnicy. Ukraińcy blokują polskie mięso a zakazie polska branża traci około 50 milionów złotych dziennie.

  2. TIK-TAK dodano 10 lat temu

    Kudelski to były aparatczyk ZSL to powinien przeprosić mieszkańców Siedlec,uklęknąć i wtedy mówić o historii tamtych lat .CIAMCIA-RAMCIA Niedziółka klęknąć na jedną kolano z babcią Sochacką .

  3. pisarz dodano 10 lat temu

    Bardzo dobre, patriotyczne wystąpienie pana Prezydenta.

    • gość dodano 10 lat temu

      zgadzam się. W pełni popieram

    • dobre przemówienie? dodano 10 lat temu

      Cyba żartujesz? Jak dla mnie na poziomie sołtysa mówione dla rolników. Pomieszane wątki historii polskiej i międzynarodowe, co za słownictwo, co za składnia : "poleciał premier .. spotkał się z panem Putinem", "śpiewaliśmy razem bałałajki, piliśmy gorzałę", /pierwsze słyszę, że można śpiewać bałałajki, wiem, że się na nich gra/, "my mamy obowiązek głośno, publicznie powiedzieć, że naród ukraiński ma być niepodległy, że nikt nie ma prawa najeżdżać go".
      Bardzo mało było powiedziane o zbrodniach "katyńskich" , bo przecież Polaków pochowano, a właściwie zakopano w dół, nie tylko w Katyniu.
      Przemówienie fatalne, nieprzygotowane, chaotyczne, takie ględzenie. Od Prezydenta wypowiadającego się w imieniu władz miasta wymagam czegoś więcej, ale wydaje mi śię, że Panu Prezydentowi nawet do głowy nie przyjdzie poprosić kogoś o pomoc w napisaniu przemówienia, bo sam wie wszystko najlepiej. I nikt z urzędników nawet nie ośmieli się powiedzieć, że nie każdy jest tak zdolny i ma taką wiedzę jak śp. prezydent RP Lech Kaczyński.
      Po tym całym przemówieniu pozostało tylko wezwanie do wzmacniania narodu ukraińskiego.
      Ja jednak nie poczuwam się do obowiązku wzmacniania narodu ukraińskiego.

  4. Magda dodano 10 lat temu

    Panie prezydencie
    A czemu nie zakazuje Pan śpiewania po angielsku? Przecież USA toczy wojny. To panu nie przeszkadza?
    Gospeliadę pan obejmuje patronatem, ale przecież powinien pan się solidaryzować z krajami napadniętymi przez USA. Jeśli taki pan wrażliwy na ludzką krzywdę.
    Ale rozumiem, że tamci to nie katolicy więc już solidarność nie potrzebna.

    • podoba mi się i cytuję co poniżej jest dodano 10 lat temu

      Pomimo, że upłynęło 25 lat od daty( 1989r). niby odzyskania niepodległości to dalej żyjemy w OPARACH KOMUNIZMU, i wszystko jest pod kontrolą swoich dla niego zasłużonych.

    • Geografia się kłania Magdo dodano 10 lat temu

      USA jest na innym kontynencie a Ukraina i tam toczona domowa wojna z Rosją zaraz za nasza granicą .Mała a jakże istotna różnica ,ale trzeba trochę geografii liznąć

      • Magda dodano 10 lat temu

        Po pierwsze to nie napisałam, że USA leży w Europie więc nie wiem po co wyskakujesz tutaj z geografią? Chcesz się popisać że wiesz gdzie leży USA. BRAWO 🙂 Niesamowicie rzadka wiedza.

        A po drugie to co ma jedno do drugiego. Rozumiem, że skoro wojna daleko od nas to już jest ok i mamy to w d…ie. Tak? Nas to nie dotyczy więc udajemy że tego nie ma? Właśnie tym wpisem pokazałeś, że tu nie chodzi o współczucie ludziom, tylko o politykę. Blisko nas, widzą więc trzeba coś ugrać. Jak daleko to nie będą wiedzieć, że ktoś z nimi się solidaryzuje. Smutne naprawdę.

        • myślenie się kłania Magdo dodano 10 lat temu

          dlatego ,że jest blisko wojna nam może zagrozić bezpośrednio nam ,siedlczanom jak zawsze kiedy rodzi się ruski zew zawłaszczenia wszystkiego co się da

          • Magda dodano 10 lat temu

            Sam korzystaj ze swoich rad o myśleniu, bo jak widać kiepsko na razie Ci idzie.

            Każdy ma sąsiada i każda wojna może się rozprzestrzenić na następnego i następnego. Więc i ta z np z Iraku może do Ciebie dojść, zwłaszcza że Polskie wojska tam też były. I nigdy nie wiesz czy USA nagle nie powie jak to zrobił z jednym państwem, że nie podoba jej się polityka Polski. To, że coś jest daleko nie znaczy że Ciebie nie dotknie.

            Ale jeśli festiwal piosenki rosyjskiej śpiewanej przez dzieci dla Ciebie wywołałby wojnę to jednak moim zdaniem myślenie u Ciebie już się nie uda.

            I rozumiem, że pozbyłeś się wszystkiego co rosyjskie, dziecku byś zakazał teraz nauki jeśli na w szkole ten język oraz przegonił mieszkających w mieście Rosjan.

        • Magdo Magdo dodano 10 lat temu

          każdy może mieć swoje zdanie , JA tez bo jestem kobietą i dla mnie koszula bliższa ciału i w naturalny sposób boję się tego co zagraża mi i moim dzieciom tu i teraz ,za granicą mojego kraju , bo jeszcze pamiętam co ruscy najeźdźcy zrobili moim dziadkom w Polsce bo rodzice ze mną rozmawiali .Wtedy w rodzinach inteligenckich się rozmawiało !!!! uczyło tradycji ,historii a nie tylko orało ziemie. Po próbach "wyrównania "przez Socjalizm wszystkiego nie udało się wyrównać intelektu w narodzie .Poszedł w dół u wszystkich a inaczej poszedł mocno w dól bo w czasie wojen inteligencję wybito albo zamknięto w gułagach gdzie sama zmarła….a w częsei komunizmu do władzy dorwali się ludzie w Polsce również ludzie od pługa.. Będę bała się tego co blisko mnie się dzieje ,dziś granice Polski szpieguje Ruski samolot za zgoda państwa ….i Ruscy nam zagrażają ze swoimi zapędami wielkomocarstwowymi..a nie wirtualny prawie w naszym położeniu geograficznym Iran czy USA , a taka demagogia jak twoja i retoryka jest słaba , na poziomie przedszkolaka ..tupnij nóżka jeszcze i rączki złóż pod boczki ..buźkę w podkówkę złóż ,i krzycz " dlaczego nie mogę zaśpiwać -zawsze niech będzie słońce ?

          • Magda dodano 10 lat temu

            Dobrze, że Twóje myślenie, że dzieci śpiewające po rosysku wywołają wojnę jest mocne. Ojjj aż strach. Ja też mam dzieci i w przeciwieństwie do Ciebie nie ucze ich mówienia ruscy i nie uczę że każdy kto pochodzi z ROsji jest Putinem i jest zły i chce napaść na biedną Polskę. Więc dobrze, że każdy ma swoje zdanie bo jak widzę nauka tolerancji by się i Tobie przydała.
            Poczekaj aż pan JK dojdzie do władzy to wtedy my wywołamy wszystkim wojnę. Wtedy będę się bać.
            A tak poza tym nie odpowiedziałaś na pytania. Nie umiesz? Ja mam znajomego Rosjanina tu mieszkajacego i wiem co on mówi o Putinie. Jak widać Ty żyjesz jeszcze w czasach wojennych, a przypominam że to nie jedynie sąsiedzi którzy nie byli dla nas mili.

          • znajomego ? dodano 10 lat temu

            ja ma rodzinę w Rosji która sie skłociła przez Putina

      • czytelnik dodano 10 lat temu

        Taaaa, teraz to wszyscy mądrzy. Ale jak w lutym ginęli ludzie na Majdanie, to NIKT się nie wychylał z Siedlec z jakimkolwiek wsparciem ! Nie wystarczy " pogadać ' Cyt :" mamy na Ukrainie miasto partnerskie- Berdyczów i my staramy się ich wspierać w rozmowach z nimi". I niech pan , panie Prezydencie nie usprawiedliwia w ten sposób i przy okazji rocznicy tragicznej katastrofy lotniczej …. odwołania Festiwalu " Bałałajka" w Siedlcach, bo to dziwnie zabrzmiało w pana ustach.

    • Geografia się kłania Magdo dodano 10 lat temu

      USA jest na innym kontynencie a Ukraina i tam toczona domowa wojna z Rosją zaraz za nasza granicą .Mała a jakże istotna różnica ,ale trzeba trochę geografii liznąć

  5. PRAWDA dodano 10 lat temu

    Pomimo, że upłynęło 25 lat od daty( 1989r). niby odzyskania niepodległości to dalej żyjemy w OPARACH KOMUNIZMU, i wszystko jest pod kontrolą swoich dla niego zasłużonych.

  6. Polak dodano 10 lat temu

    Lech Kaczyński w Katyniu:
    10 kwietnia 2006 r. – nieobecny
    17 września 2006 r.- nieobecny
    10 kwietnia 2007 r. – nieobecny
    17 września 2007 r. – obecny (wybory do sejmu)
    10 kwietnia 2008 r. – nieobecny
    17 września 2008 r. – nieobecny
    10 kwietnia 2009 r. – nieobecny
    10 września 2009 r. – nieobecny
    2010 – …(wybory prezydenckie i samorządowe)

    • Jarek dodano 10 lat temu

      I tyle w temacie…

  7. bankier dodano 10 lat temu

    W zamian za tą "solidarność" Ukraina wprowadziła embargo na polskie mięso a przy pierwszej okazji spróbuje zająć Przemyśl i wyrzucić resztki Polaków ze Lwowa. Na Ukrainie doszło do zbrojnego zamachu stanu – czy to się komuś podoba czy nie – i obecnie rządzi tam rząd nieposiadający legitymacji demokratycznej (ale to jak rozumiem WK nie przeszkadza? – przeszkadzałoby pewnie za to bardzo gdyby strony były zamienione tam rolami). A odwołanie czy tez zakazanie festiwalu to nie żadne poparcie tylko głupia manifestacja, której jedynymi ofiarami są dzieci z Siedlec i innych polskich miast. Oraz wyraz kołtuństwa i małomiasteczkowości. Krowa w gumofilcach jak najbardziej pasuje…

  8. Jakie dzieło? dodano 10 lat temu

    Panie prezydencie, jakie dzieło L. Kaczyńskiego? i gdzie się można z nim zapoznać?

    • zdrada? dodano 10 lat temu

      Dziełem L. Kaczyńskiego niewątpliwie był podpis pod Traktatem Lizbońskim

  9. do TIK-TAK dodano 10 lat temu

    Niektórzy działacze są uniwersalni i ponadczasowi, umieją się adaptować do każdej rzeczywistości politycznej, a najbardziej cenią wartości w kieszeni.

  10. ku wolności prawdziwej dodano 10 lat temu

    Jak mówią słowa piosenki "Naród który chce Wolnym być, musi się o nią bić, robić powstania, ZDRAJCÓW PRZEGANIAĆ, inaczej nie znaczy NIC"

  11. Andy dodano 10 lat temu

    super określenie o działaczach, którzy się adoptują do każdej rzeczywistości politycznej że – najbardziej cenią wartości w kieszeni – poza tym, przez tą Ukrainę to nasza gospodarka ucierpi, a prezydent to niech dodaje odwagi pracownikom zakładów, przez to całe zamieszanie mogą stracić robotę – i do budżetu pustego miasta Siedlce podatki nie spłyną a nie Ukraińcom

    • ona dodano 10 lat temu

      Bo tacy działacze cenią wyżej honorarium niż Honor

  12. Życie,życie płynie dodano 10 lat temu

    Życie to nie TEATR, a mamy dzisiaj nadmiar teatru i pysznych, małych aktorów.

    • Zycie to teart dodano 10 lat temu

      i Teatr i aktorów i wspaniałych pisarzy na czele z Papierzem Janem Pawłem mieliśmy zawsze ,nawet podczas okupacji i dzięki temu teraz nadal mówimy po polsku nawet komuna nas nie zmiotła po 50-ciu latach wpływów radzieckich w Polsce z octem na półkach i SB w postaci Pana P… który wypytywał mnie o wszystko w urzędzie paszportowym ,jak chciałem wyjechać proponował przekupstwo na donoszenie na kolegów z wycieczki a teraz jest Twarzą akcji Owsiaka w MOKU …oto Polska właśnie

    • Teatr dodano 10 lat temu

      dzięki Teatrowi i aktorm,polskim prawdziwym literatom .Polska i język polski przeżyły rozbiory ,wojny ,okupacje .Sowietów, Stalina. …. dzięki teatowi ,recytowaniu Mickiewicza, tajnym kompletom po domach w czasie okupacji nadal wiemy kto o Mickiewicz czy Słowacki…Dzięki między innymi takiemu aktorowi jak Jan Paweł Drugi Polska nadal istnieje..to sztuka ,kultura narodu utrzymuje Polskę i język polski .czy to się komuś podoba czy nie .Może tacy jak Magda np,woleli by mówiąc po rosyjsku ,po niemiecku ..aby było wygodnie w tyłek ciepło..ale dzięki językowi ,czytaniu biblii przez aktorów min w języku polski jeszcze ten język istnieje i tu mówimy po polsku więc nie wyjeżdżajcie mi tu z otwartością jak wojna za progiem

  13. NieMuzyk dodano 10 lat temu

    Bałałajka (bałabajka, z ros. балалайка) – rodzaj instrumentu muzycznego – czy ja czegoś nie zrozumiałem? Czy o czymś nie wiem?

    • o to chodzi? dodano 10 lat temu

      "Tak było, ale teraz czy my mamy śpiewać bałałajki kiedy tam giną ludzie, kiedy naród ukraiński pozbawia się niepodległości? "

  14. bankier dodano 10 lat temu

    panie WK czytał pan ostatnie doniesienia ARD o tym, co wielu dawno podejrzewało, że snajperzy strzelali ludziom w plecy od strony pozycji zajętych przez "majdanowców"?

    • do bankiera dodano 10 lat temu

      A nie czytałeś wypowiedzi Amerykanów, że mają dowody o finansowaniu przez Rosję prowokatorów na Majdanie? To jeszcze nie zbadane kim byli snajperzy.
      Na Krymie rosyjscy żołnierze też przez ponad tydzień nie przyznawali się skąd są, udawali "Greka", chociaż dziennikarze odkryli po zostawionych śladach po zdjętych numerach rejestracyjnych pojazdów opancerzonych.

      • bankier dodano 10 lat temu

        Nawet dziecko od początku wiedziało, że to wojska rosyjskie (i to specjalne). Strzelano prawdopodobnie z obu stron – a oficjalne śledztwo skierowane jest tylko w jedną stroną. Czytałeś że przy jakiejś tam ulicy wycięli wszystkie drzewa żeby nie było widać jak wpadały kule?

  15. Zorro dodano 10 lat temu

    NIE NA WIDZĘ putina ALE BYM DLA DZIECI TEGO NIEZROBIŁ BYM panie kudeski amen

    • !!! dodano 10 lat temu

      Ja też go nie widzę!

    • Zorro wyblakłe argument KGB szerzysz dodano 10 lat temu

      Zorro lubiliśmy czasy komuny co ?? zorganizuj festiwal piosenki słowiańskiej to z pewnością teraz lepsza opcja jakby dzieci śpiewały w kilku językach , np..,ukraińskim ,białoruskim , litewskim ,słowackim i rosyjskim …a nie tylko Rosyjskim bo to nie ideologia to sposób myślenia rosyjski … ta ideologia rozprzestrzeniania się języka rosyjskiego jest stara i działa od czasów Stalina .teraz właśnie ten język jest dla Putina pretekstem do aneksji kolejnych terytoriów..

  16. Zorro dodano 10 lat temu

    PRZEPRASZAM TO BYŁO ZBYT IMPULSYWNE I NIE PRZEMYŚLANE.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

Czy wyrażasz zgodę na udostępnienie swoich danych zgodnie z Polityką prywatności oraz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy?