SPIN

Wizje Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego

Beata Głozak wtorek, 7 października 2014, 22:30 Siedlce

Parking wielopoziomowy, centrum usługowo – handlowe, dworzec autobusowy i 3 etap obwodnicy wewnętrznej miasta. Wszystko już jest. Na papierze.

Władze Siedlec przypominają o planach budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego w rejonie dworca PKP. Podczas ostatniej konferencji prasowej mediom przedstawiono „wstępną koncepcję” zagospodarowania tego terenu.

Rysunki mają być pokłosiem ubiegłorocznego Siedleckiego Forum Inwestorów, spotkania z przedsiębiorcami, podczas którego omawiano możliwości wykorzystania działek wokół dworca kolejowego. Jak przekonywał wiceprezydent Siedlec Jarosław Głowacki inwestorzy chcieli zobaczyć „co tam miasto widzi”.

Kiedy powstanie Węzeł?

Na koncepcji, za którą zapłacono 12 tys. zł brutto, widać parking wielopoziomowy, centrum usługowo – handlowe i dworzec autobusowy. Na razie jednak to wszystko, choć piękne jest tylko pobożnym życzeniem obecnych władz. Życzeniem prezentowanym na miesiąc przed wyborami.

Obszar wokół stacji PKP jest odizolowany i dopóki nie zostanie skomunikowany z resztą miasta i regionem trudno mówić o jego atrakcyjności.

– Wartość terenu rozwinie się kiedy będzie realizowany Regionalny Instrument Terytorialny (program unijny na lata 2014-2020 – od red.), w ramach którego chcemy wybudować tunel pod torami kolejowymi na przedłużeniu ulicy Kilińskiego i tak zwany 3 etap obwodnicy – przypomniał Głowacki.

Dzisiaj wiemy, że w najlepszym razie tunel powstanie w połowie roku 2017. Kiedy będzie droga nie wiadomo. Nie bardzo znane są też w tej chwili źródła finansowania obu inwestycji, bo na jasny przekaz ile Siedlce dostaną unijnych pieniędzy nie ma co liczyć.

Dużo entuzjazmu

Władze miasta podkreślają, że podczas ubiegłorocznego Forum, terenem wokół dworca interesowało się nawet kilkunastu inwestorów. Ostatecznie wymieniają trzech: z Poznania, Krakowa i Siedlec z czego konkretna nazwa pada tylko w przypadku Siedlec.

Mimo tych wszystkich znaków zapytania z entuzjazmem o możliwościach Zintegrowanego Wielofunkcyjnego Węzła Wymiany Pasażerskiej mówił sam prezydent Wojciech Kudelski.

– Wszystko wskazuje na to, że ludzie z pieniędzmi widzą walory tego miejsca – przekonywał. – Przebudowa stacji, budowa dwóch tuneli komunikacyjnych i parkingu na kilka tysięcy samochodów spowoduje, że będzie się tu przewijało około 10 tysięcy ludzi – wyliczał. – Perspektywa budowy 3 etapu obwodnicy i tym samym uczynienia z tego miejsca centrum przesiadkowym, gdzie będzie przebiegał ruch z południa na północ naszego kraju zachęca do zatrzymania się tutaj. Zachęca do zjedzenia obiadu, skorzystania z oferty handlowej i do tego żeby wystawić tu swoje towary – mówił. – Zechcemy za prawo do władania terenem pod hotel czy centrum wystawiennicze pozyskać środki pod budowę centrum przesiadkowego i parkingu.

„Prawdziwy inwestor”

Miasto jednak nie jest jedynym właścicielem terenów, na których architekci postawili centrum usługowo – handlowe, czyli w miejscu tzw, hali wachlarzowej. Połowa działki należy do PKP. Zdaniem prezydenta „dla prawdziwego inwestora nie będzie to problemem”.

– Kilkanaście lat temu jak lokalizacji szukała firma Cargill, zawiozłem jej przedstawicieli na ulicę Sokołowską. Teren im się spodobał, ale powiedziałem, że jest to teren prywatny i właściciel pewnie zechce za niego około 2 milionów. Amerykanin machnął ręka i powiedział, że dla niego to żadne pieniądze, bo on ma pobudować inwestycje na lata. Z moich rozmów z PKP wynika, że są one zainteresowane żeby to sprzedać – dodał Kudelski.

53 komentarze

  1. Papier przyjmie wszystko! dodano 9 lat temu

    "Parking wielopoziomowy, centrum usługowo – handlowe, dworzec autobusowy i 3 etap obwodnicy wewnętrznej miasta. Wszystko już jest. Na papierze"
    Ahahahahahahaha, przepraszam Pani Redaktor, ale normalnie posikałem się ze śmiechu po przeczytaniu tego bardzo trafnego spostrzeżenia. Ahahahahhaha. Swoją drogą: ciekawe, co w Tygodniku Siedleckim o tym napiszą…

    • Z miasta dodano 9 lat temu

      Tereny przy PKP należy fajnie zagospodarować. W pierwszej kolejności wybudować parking wielopoziomowy. Jednak od razu nasuwa się zasadnicze pytanie – Jak taką inwestycję sfinansują Siedlce, które są najbardziej zadłużonym miastem na prawach powiatu w Polsce. Na kolejne kredyty nie może liczyć więc to tylko kiełbasa wyborcza.

      • wizz dodano 9 lat temu

        Za rok nie będzie długu albo będzie na średnim, polskim poziomie. Ten dług to mit.

        • Z miasta dodano 9 lat temu

          Jak można spłacić dług wynoszący ok. 400mln zł w ciągu 1-go roku przy zaplanowanych dochodach miasta na poziomie ok. 450mln zł? Po drugie – oświeć mnie – kiedy planowane wpływy do budżetu miasta się zrealizowały? Jeśli miasto spłaci rocznie 20mln zł to dla obecnej władzy będzie ogromny sukces. Kombinacje z działkami należącymi do miasta (sprzedaż i ich dzierżawa od kupca) to coś w stylu zaciągnięcia długu w parabanku. Odnośnie "długu mitu" to pod koniec ubiegłego roku miasto nie miało pieniążków na wypłaty dla nauczycieli. Jednak pożyjemy zobaczymy. Wolę, żeby Pana/Pani scenariusz się sprawdził, gdyż jestem mieszkańcem Siedlec…

  2. wizz dodano 9 lat temu

    Ładnie to wygląda.

  3. siedlce dodano 9 lat temu

    Bardzo ładnie.

  4. Niepoprawny optymista dodano 9 lat temu

    Kiedyś się śmieliście, że będzie w Siedlcach Aquapark, trzeba się cieszyć, że ktoś chce coś zrobić nowego a nie myśli tylko i wyłącznie o wydawaniu kasy na lepienie dziur w drogach (co też ważne ale trzeba widzieć coś ponad to)…

    • Wyrzykowski dodano 9 lat temu

      Pragnę nieśmiało zauważyć, że czegoś takiego jak Aquapark w Siedlcach nie ma nadal. Owszem, ceny jak w aquaparku, ale jeśli mamy się trzymać poprawnej terminologii, to jest to basen.

      • Do Wyrzykowskiego dodano 9 lat temu

        Nieśmiało? Hehe, a to dobre 😀

      • Janko dodano 9 lat temu

        Nie piszemy tu o Parku Wodnym, tylko o centrum przesiadkowym Panie Wyrzykowski, a w Pańskiej wypowiedzi nie ma nawet zdania na ten temat. Kampanię niech Pan sobie robi gdzie indziej i nie Pan będzie decydował co jest parkiem wodnym, a co basenem.

  5. magne dodano 9 lat temu

    Siedlce to miasto bardzo "mądrych" wręcz przemądrzałych ludzi. Wszystko wykpią, niczego nie docenią, a sami g… potrafią.

    • Anonim dodano 9 lat temu

      Popieram, wreszcie mądry głos

    • do magne dodano 9 lat temu

      A co Ty potrafisz? Zlecić za nasze pieniądze projektantowi planu zagospodarowania terenu? Zafundowanie mieszkańcom kolejnej galerii handlowej?

    • student dodano 9 lat temu

      racja

  6. Łukasz dodano 9 lat temu

    Jestem ciekaw ile to wszystko będzie kosztowało podatników. Inwestycje owszem, powstają, ale na kredyt. A na kredyt to każdy głupi coś wybuduje. Tylko nikt się nie zastanawia, kto to będzie potem spłacał. Już i tak młodzież zaraz po skończeniu edukacji szuka dla siebie lepszego życia zagranicą.

  7. Rybka. dodano 9 lat temu

    Pierwsza przesiadka to 16 listopada czas na zmianę pana Kudelskiego to jest podstawowa przesiadka żeby miasto było normalne.

    • pisarz dodano 9 lat temu

      Ciekaw jestem co ZŁOTA RYBKA ma ciekawego do zaoferowania mieszkańcom Siedlec.

  8. Janko dodano 9 lat temu

    Projekt ciekawy, tylko dlaczego niespójny architektonicznie z otoczeniem w tym z dworcem kolejowym i budynkiem poczty? Na świecie stosuje się spójność. Przykładowo dworzec Berlin Hauptbanhoff jest prosty, a zarazem nowoczesny i spójny z okolicznymi budynkami. W drugą stronę w Nowym Jorku okoliczne budynki są dostosowane architektonicznie do dworca Central Station. A u nas zawsze musi być chaos jak w Warszawie.

  9. pisarz dodano 9 lat temu

    Każdą inwestycję zaczyna się na papierze, na początku musi być koncepcja, projekt , dopiero następnie realizacja.Dobrze, że władze miasta mają wizje, opracowaną koncepcje, w przyszłości będzie to piękna wizytówka naszego miasta.

  10. bankier dodano 9 lat temu

    do "janko" – a właśnie że skończmy z zasadą "spójności" – wszystko ma być takie samo w wysokości, fasadzie i kolorze??? Idąc tą drogą nigdy nie powstałyby budynki i budowle, które są najbardziej charakterystyczne jak np wieża eiffla, czy empire state building. W Siedlcach najbardziej charakterystyczna i najładniejsza jest katedra – na szczęście zupełnie "nie spójna" z okolicą…

    • do bankiera dodano 9 lat temu

      Może lepiej ogranicz swoje wypowiedzi do ekonomii, bo o architekturze, jeśli cokolwiek wiesz, to baaardzo mało.

      • bankier dodano 9 lat temu

        wiem za to, ze bardziej podoba mi się to co jest pokazane niż różowy klocek dworca.

        • Janko dodano 9 lat temu

          O gustach się nie dyskutuje, ale o estetyce już tak. PKiN w Warszawie też jest tak cudownie wkomponowany, że świetnie współgra z pobliskimi budynkami. Wielkie biurowce w centrum też tworzą spójność z małymi blokami, czy kamienicami. Powinni jeszcze postawić wysoki biurowiec na Placu Zamkowym, bo jest tam okropnie nudno.

          • bankier dodano 9 lat temu

            rozumiem, że wg Ciebie ideałem jest ciąg identycznych zabudowań, w formie symetrycznych szeregów – coś jak ulice w Wiktoriańskiej Anglii? PKiN może piękny nie jest ale jest ciekawy, charakterystyczny i przyciągający wzrok. I chcąc nie chcąc jest symbolem Warszawy.

    • koncepcja spójna, niespójna dodano 9 lat temu

      Na projekcie są dwa centra handlowe w bardzo bliskiej odległości. Każdy jest z innej beczki. Jeden jak rzymskie coloseum, drugi przypomina treblinki / to jakaś mechaniczna część od kombajnu chyba/.
      Budynki użyteczności publicznej powinny brac pod uwagę potrzeby użytkowników. Który z inwestrów zdecyduje się na wybudowanie wydumanej galerii handlowej a przez to bardzo drogiej w wykonaniu i utrzymaniu, a przynoszącej takie same zyski jak byłaby wybudowana za mniej pieniędzy?
      Co do katedry: jej architektura jest jak najbardziej spójna z przeznaczeniem, estetyką i potrzebami mieszkańców. Tak więc argument z ESB czy wieżą Eiffel'a NIETRAFIONY.

      • bankier dodano 9 lat temu

        czekam więc na wykład definiujący zasadę "spójności"

        • Janko dodano 9 lat temu

          Proponuję porozmawiać z wielkimi architektami choćby z dawnej włoskiej szkoły. My przed II Wojną Światową mieliśmy świetnych architektów. Niestety po wojnie do szkół weszło myślenie sowieckie i niestety wiele pięknych budynków zostało zburzonych w czasie wojny, rozebrane zaraz po wojnie ze względu na zniszczenia lub w ocalałych usuwano piękne zdobienia elewacji.
          Wbrew pozorom jestem jak najbardziej za centrum przesiadkowym. Pomysł jest świetny i życzę p. prezydentowi Kudelskiemu, aby znalazł inwestorów, ponieważ skorzystamy na tym wszyscy. Nie krytykuję dla zbicia politycznej korzyści. Piszę i będę pisał co mi się nie podoba, a także będę dzielił się pomysłami, aby miasto było coraz piękniejsze i będę wspierał władze w dobrych pomysłach.

          • Anonim dodano 9 lat temu

            Każdy może pisać co chce,więc piszę i ja: ten plan budowy to kiełbasa wyborcza. Ciekawy jestem ile to kosztowało?Podobny projekt zagospodarowania tego placu już był jak Pan Symanowicz kandydował,wtedy zapłacono około 100 tysięcy zł. Kto zapewni,że ten to już ostatni pomysł? i czy były konsultacje społeczne?. Nie krytykuję dla zbicia politycznej korzyści.

          • do Janka dodano 9 lat temu

            A może Pan wymieni chociaż jednego wielkiego architekta z dawnej włoskiej szkoły, z którym Pan rozmawiał?
            Chyba każdy mieszkaniec jest za zagospodarowaniem tego miejsca na cele publiczne.Tylko dlaczego prawie każdy pomysł na inwestycję w mieście jest ogłaszany przed wyborami?I nie napisaliście ile długu miasto będzie musiało jeszcze zaciągnąć?

  11. w czasach dodano 9 lat temu

    W czasach młodości wizje nachodziły po lsd.

  12. Rybka. dodano 9 lat temu

    Do pisarza .Pisarz to trochę filozof romantyk a ja twardo chodzę po ziemi ,nikt nie zainwestuje w duże powierzchnie bo nikomu to się nie opłaci i nie róbcie z ludzi wariatów,to jest wstrętna kiełbasa wyborcza.amen.

  13. Maciej dodano 9 lat temu

    Mają być dwa tunele? Ma tu bywać codziennie 10 000 ludzi? Mają odpoczywać, podczas zapewne długiej podróży z północy na południe kraju? Przecież to są majaczenia!
    Skąd weźmie Kudelski pieniądze na drugi tunel i gdzie on miałby być? A jeśli podzielimy te rzekome 10 tyś. osób na tylko 15 godzin, to wyjdzie nam, że w ciągu godziny na centrum przesiadkowe trafi raptem 667 osób, które mają rzekomo trafić do aż dwóch centrów handlowych! Współczuję tym handlowcom, bo od razu widać, że ruch będzie minimalny.
    No i wreszcie ostatnia bzdura – ruch pociągów z północy na południe, który rzekomo zapewni nam tych pasażerów. Panie Kudelski, z jakich to miast będą przyjeżdżać ci ludzie i w takiej ilości? Po co? Chyba z Łomży i Zambrowa, bo to są największe miasta na północy Siedlec. Ale co ich zachęci do tej podróży, a następnie przerwania jej i zakupów/wypoczynku właśnie w Siedlcach?
    Jak Pan myśli, do jakich miast leżących na południu kraju następnie sobie pojadą? Proszę spojrzeć na mapę i przekonać siedlczan, że jest to w ogóle możliwe.
    Moim zdaniem jest to pomysł idiotyczny i nierealny. Ludzie poważni nie powinni więc go ogłaszać publicznie w żadnym wypadku. Chyba, że bardzo zależy im na utrzymaniu stołków, a mieszkańców mają za zupełnych debili. Wstyd, wielki wstyd i ogromna kompromitacja. I wy macie się za poważnych?
    Żenada.

    • do Macieja dodano 9 lat temu

      drugi tunel dla ruchu pieszego wybuduje PKP w ramach przebudowy stacji na wysokości poczty.

  14. jura dodano 9 lat temu

    uuu lalaaa.. sami fachowcy… 😀 dobrze ze ja mam dystans do takich wypowiedzi 🙂
    a niech budują.. a co tam…
    tacy jak Wy będziecie mieli po co żyć… bo na niczym się nie znacie tylko pod artykułami pisać żale umiecie…

    • tak zrób dodano 9 lat temu

      Spowoduj, zwłaszcza przed wyborami by zamknięto możliwość dodawania komentarzy.
      Może sam się zamknij.

  15. KASA dodano 9 lat temu

    A co na takie plany właściciel G"S" Pan Strus? Czy już włodarze naszego miasta zapomnieli o hucznym otwarciu? Dobra pamięć, bo krótka.

    • DO KASY dodano 9 lat temu

      Właściciel GS może tam zainwestować i jak znam życie pewnie tak będzie.

    • asd dodano 9 lat temu

      W innym artykule czytałem, że spośród trzech zainteresowanych inwestorów jest jeden LOKALNY.
      Kto to jest to chyba wszyscy wiemy.

  16. on dodano 9 lat temu

    "Będzie przebiegał ruch z południa na północ kraju", ale się uśmiałem. Przecież to bajka wymyślona na wybory. Czy nie dość już bajek opowiadanych przez dzisiejsze władze? Może lepiej zamiast marzeń o "centrum przesiadkowym" takim jak na rysunku przesiąść się na wygodny fotel i opowiadać bajki wnuczkom.

  17. ona dodano 9 lat temu

    Po wybudowaniu 3 etapu obwodnicy ruch samochodów od strony Łukowa w kierunku na Sokołów Podl. będzie skierowany ul. Składową ,następnie nową obwodnicą karierem do ul.Kaczorowskiego, a więc obok planowanego Zintegrowanego Centrum

  18. magne do janko dodano 9 lat temu

    Dyskusja jest ciekawa, pomijając dyletantów, którzy zawsze wszystko wiedzą lepiej i dla nich najlepiej, jak najgorzej. Jeśli mówimy o spójności, to moim zdaniem istniejące budynki dworca i poczty nie przystają do czegokolwiek, ot takie baraczki. Jest to tym bardziej przykre, że siedlecki dworzec kolejowy na zdjęciach z początku XX wieku wygląda pięknie. Teraz to typowy kurnik, po lekkim liftingu sprzed 15 lat. Nie ulega wątpliwości, że te tereny powinny się zmienić. Zaproponowana koncepcja wywołała w sumie dyskusję publiczną. I bardzo dobrze. Zmieniajmy miasto, szukajmy rozwiązań z wyprzedzeniem na ileś lat. Mam nadzieję, że 10 lat tereny wokół dworca zmienią się radykalnie i linia torów kolejowych przestanie dzielić miasto na dwie części.

    • Janko dodano 9 lat temu

      Zgadzam się z magne, że budynki dworca kolejowego i poczty nie są najpiękniejsze i wcześniejszy budynek był piękniejszy. Podejrzewam, że nie zostanie on wyburzony, więc trzeba szukać jakiejś spójności z tym budynkiem mając nadzieję, że PKP prędzej czy później przywróci temu budynkowi przedwojenny blask. Nie jestem przeciwnikiem nowoczesności, a wręcz zwolennikiem, tylko nie lubię chaosu architektonicznego. Jestem pewien, że da się znaleźć ciekawe rozwiązanie, aby nowy budynek był nowoczesny, a jednocześnie harmonizował z otoczeniem. Futurystyczne obiekty powinny powstawać na terenach, gdzie dopiero powstaje nowa zabudowa.
      Podejrzewam, że tory kolejowe podobnie jak rzeki będą zawsze dzielić. Jedynie linia kolejowa w tunelu mogłaby połączyć obie części miasta. Wątpię, aby w ciągu kilkudziesięciu lat zostało to wykonane, jeśli w ogóle będzie to możliwe do zrealizowania ze względu na ogromne koszty nie tylko budowy, ale podejrzewam, że obniżenia poziomu sieci odwodnienia części lub całego miasta.
      Faktycznie dyskusja jest ciekawa poza kilkoma osobami, którzy wszystko negują i nie wysuwają własnych wizji czy propozycji.

  19. mortadela??????? dodano 9 lat temu

    Czy ktoś chociażby na etapie wizji (nie mylic z tą po np. lsd) pomyślał o takich sprawach jak: czy to jest niezbędne, czy będą na to pieniądze, kto to wykona. za ile, czy to przedsięwzięcie jest wykonalne "studium wykonalności" etc. etc… Ważne tez kto miałby tym zarządzać – chodzi o to by nie "umoczyć" tym którejś z miejskich spółek. Inaczej jest to NIESTRAWNA MORTADELA WYBORCZA.

    • !!!!!!! dodano 9 lat temu

      Tak samo jak niestrawne jest okupowanie dna 2.-ligowej tabeli. Czas coś wygrać, a jak nie to odejść.

  20. samorządowiec dodano 9 lat temu

    Ciekawy pomysł, ale nie wiem kto będzie robił zakupu w obiektach handlowych. Często bywam w galerii Strusa i jest tam od poniedziałku do piątku pusto, trochę jest kupujących w sobotę – bo zjeżdża wieś. Podawane liczy podróżujących z Siedlec do Warszawy nie przełożą na klientów, bo każdy dojeżdżający pędzi do domu a nie robi zakupy. W Siedlcach potrzebne są firmy zatrudniające ludzi, a nie kolejne obiekty handlowo-usługowe. Dzisiaj jest wiele obiektów do wynajęcia i powstają kolejne, tylko dla kogo?.

  21. KASA dodano 9 lat temu

    Centrum przesiadkowe owszem ma sens, ale zamiast handlowego proponuję tam uruchomić informację o wolnych etatach w Warszawie albo Mińsku Mazowieckim, to wtedy ruch będzie.

  22. pisarz dodano 9 lat temu

    Czytam te wszystkie wpisy i widzę ,że wiele osób zabiera głos nie znając realiów.Obecny dworzec autobusowy jest własnością prywatnej firmy, która kupiła siedlecki PKS i która zamierza w miejscu obecnego dworca wybudować obiekt handlowy z przystankiem dla autobusów.W planach miasta od wielu lat jest umiejscowienie nowego dworca autobusowego w pobliżu dworca kolejowego. W pobliżu kolei niezbędne jest wybudowanie dużego parkingu dla samochodów, osób dojeżdżających do pracy w Warszawie.Obecnie samochody to przez cały dzień parkują na ulicach w pobliżu stacji.A więc budowa nowego dworca i parkingu wielopoziomowego w pobliżu kolei jest niezbędna.Aby na te inwestycje pozyskać środki potrzeba na ten teren sprowadzić prywatnych inwestorów, którzy w zamian za teren pod budowę centrum handlowego sfinansują budowę dworca i parkingu. To chyba proste i logiczne.

    • Bardzo proste i logiczne dodano 9 lat temu

      Sprowadzimy prywatnych inwestorów by Prywatnej KS (PKS) zbudować dworzec.

    • proste i logiczne? dodano 9 lat temu

      Za plac pod budowę galerii wybudować parking?Inwestorzy liczą swoje pieniądze.Za ile czasu zysków z galerii zwróci się budowa parkingu?Obliczy jakie mogą być te zyski z galerii i za ile czasu te zyski z galerii mu się zwrócą.Czy inwestorzy to ludzie myślący inaczej niż logicznie?Jak by się to opłacało do właściciel PKS by to zrobił.

  23. Rybka. dodano 9 lat temu

    Pisarzu lejwodo naiwny i nie sprawiedliwy wszystko poszło by z centrum przesiadkowym jak po maśle gdyby KUDELSKI miał pojęcie o rządzeniu. Ta inwestycja powinna powstać wcześniej niż Galeria i miasto by było piękniejsze i inaczej by się rozwijało ,wszystko zmarnował KUDELSKI.amen

    • pisarz dodano 9 lat temu

      Ależ moja droga Rybko wszystkiemu winien jest Tusk a nie Kudelski.

  24. bankier dodano 9 lat temu

    Skoro już jesteśmy przy etapie kolei. czy nasz szacowny dożywotni prezydent mógłby zrobić cokolwiek dla tysięcy osób dojeżdżających codziennie do Warszawy? Mianowicie w pierwszej kolejności oczywiście parking – ale nie tak jak na wizualizacji 500 m od peronu – tak nie będzie działać. Po drugie – czy miasto nie może zamówić u któregoś przewoźnika czy to KM czy IC pociągu/ów bezpośrednich z SDL do WAW, takich, które nigdzie nie będą się zatrzymywały? Może w końcu wykorzystałyby możliwości jakie daje ta trasa i rozwiązałoby to problem ciasnoty. Wyjazd powiedzmy o 7.00 powrót o 17.00 z WAW. Jeden wagon Stadlera by wystarczył.

  25. Zaxy dodano 9 lat temu

    Pomysł dobry, wizualizacja też jak najbardziej mi się podoba. Na pewno takie rozwiązanie ułatwiło by życie części mieszkańców Siedlec i regionu. Parking wielopoziomowy poprawiłby nastroje osób pracujących i dojeżdżających codzień do Warszawy, Mińska Maz. czy też innych miast i miasteczek w okolicy. Drugim krokiem w poprawieniu nastroi poleciłabym ponegocjować z PKP o większą ilość połączeń do Warszawy, szczególnie tych szybkim nie zatrzymujących się na każdej stacji w godzinach szczytu. Myślę ze byłoby to do ugrania. Tak samo jak próba połaczenia kolejowego Siedlec z Lublinem czy Białymstokiem, szczególnie w okolicach weekendowych (powracający i wyjeżdżający studenci). Jednak obawiam się ze to tylko kiełbasa przedwyborcza i ze z parkingu wielopoziomowego zrobi się 30 miejsc na terenie utwardzonym a z obwodnicy, znowu wąska uliczka. Jeśli tak ma być to lepiej Panie i Panowie z Urzędu Miasta Siedlce nie ośmieszajcie się i nie obiecujcie gruszek na wierzbie. Na mnie już czas, bo czeka fajna praca, tylko szkoda że 100km od miejsca zamieszkania 🙁

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

Czy wyrażasz zgodę na udostępnienie swoich danych zgodnie z Polityką prywatności oraz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy?