Elektroniczny obieg dokumentów pomiędzy urzędami na Mazowszu oraz sukcesywne eliminowanie dokumentacji papierowej staną się możliwe dzięki Elektronicznej Platformie Wymiany i Obiegu Dokumentów Administracji Rządowej Województwa Mazowieckiego.
Koszt inwestycji wyniesie niemal 11,5 mln zł. 9,7 mln zł ze środków unijnych przyznał Zarząd Województwa Mazowieckiego. Natomiast 1,7 mln zł pochodzić będzie z budżetu wojewody mazowieckiego.Realizacja projektu zakończy się w czwartym kwartale 2014 roku.
Jak mówi marszałek Adam Struzik: „Jest to duży i bardzo ważny projekt, bo jest jednym z elementów projektu budowy sieci szerokopasmowego Internetu na Mazowszu. Zakłada on, że za trzy lata 100 procent urzędów, firm i przedsiębiorstw, a także 95 procent mieszkańców Mazowsza będzie miało dostęp do szerokopasmowego Internetu. Oznacza to dostęp nie tylko do e-administracji, ale także innych usług publicznych np. medycznych czy szeroko pojętych informacji”.
Projekt realizowany będzie w trzynastu jednostkach administracji rządowej na Mazowszu (Mazowiecki Urząd Wojewódzki z delegaturami w Ostrołęce, Płocku, Radomiu, Ciechanowie i Siedlcach). Wszystkie instytucje otrzymają elektroniczną platformę. Stanowiska pracy urzędników wyposażone zostaną w oprogramowanie umożliwiające komunikację za pośrednictwem elektronicznych skrzynek podawczych. EPWiOD służyć będzie do załatwiania spraw zarówno tych, które zostały wszczęte na podstawie dokumentów papierowych, jak i elektronicznych. Materiały dostarczone do urzędu tradycyjną pocztą zostaną zeskanowane. Docelowo, tam gdzie będzie to możliwe, wyeliminowane zostaną dokumenty papierowe w komunikacji między urzędami.
Planowane jest przeszkolenie na wstępie co najmniej tysiąca pracowników urzędu. Realizacja zakończy się w czwartym kwartale 2014 roku.
źródło: Urząd Marszałkowski / opr. ab
Marszałek z dużej