Nowe perony, nowe przejścia podziemne, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz odremontowane dwa wiadukty kolejowe. Już niedługo rusza przebudowa siedleckiej stacji. A w związku z tym utrudnienia dla kierowców.
– Prace rozpoczną się w tym roku i zrobimy wszystko, aby jak najmniej utrudnić życie kierowcom i pasażerom. Dokładne daty są ustalane – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK. Wiadomo, że mimo starań utrudnienia będą. – Będziemy musieli wyłączać z ruchu poszczególne perony, ale ruch zostanie zachowany. Warto sprawdzać, z którego peronu będzie odjeżdżał pociąg, bo będą częste zmiany – dodaje.
Prace związane z całą inwestycją trwają. Obecnie przekładane są instalacje podziemne i zaczęto prace przygotowawcze pod budowę nowych torów i peronów.
– Liczba peronów się nie zmieni, a wynika to z potrzeb zgłaszanych przez przewoźników – tłumaczy – Dutkiewicz. – Kolory będą typowe używane przez PLK, czyli szara kostka oraz krawędź oddzielona jaskrawą linią. Pojawią się nowe wiaty, wyświetlacze, nowe oświetlenie i elementy małej architektury – ławki, kosze na śmieci, gabloty z rozkładami jazdy – dodaje.
Same perony będą miały 76 cm wysokości. Ważną informacją jest to, że osoby niepełnosprawne będą wreszcie mogły przez problemu poruszać się po stacji.
– Wszystko będzie w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych oraz dla osób z cięższym bagażem. W tym celu najczęściej budujemy windy lub pochylnie – twierdzi rzecznik.
"niedługo rusza przebudowa siedleckiej stacji , a w związku z tym utrudnienia dla kierowców" – może więcej informacji dla kierowców panie rzeczniku .. , może kolej ma projekt organizacji ruchu na czas robót …
oczywiście zatwierdzony przez prezydenta !!!!!!!!!!!!!!!!
Jak już ogłaszano prace na Siedleckim PKP rozpoczęły się 1.03.2013r. Welik nawet program historyczny zmontował. Więc gdzie ta prawda?
Tak, program historyczny m.in. o zabytkowej kładce nad torami.Teraz ją po prostu rozbiorą, a co. Zabytków ci u nas dostatek.
Już kilka razy pisałem o tym aby po co pytać rzecznika, który ma blade pojęcie i projekcie. Na stacji jest biuro kierownika kontraktu obok kładki jest biuro Inżyniera Projektu. To są ludzie kompetentni. Ma prawo dziwić podróżnych stan zaawansowania kontraktu. Powodem jest problem z pozyskaniem pozwoleń na budowę, rozbiórki,sposób uzgadniania projektów przez podmioty zewnętrzne. Uzgodnienia projektu tunelu w ciągu ulicy Kilińskiego ciągnęły się w nieskończoność, a przez to były opóźnienia ze złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę. Myślę również że ta przebudowa, a w szczególności tunel będzie służył jako kiełbasa wyborcza w 2015r – zgadnijcie przez kogo?
Przetarg był rozstrzygnięty długo przed tym jak została stworzona koncepcja tunelu. Nie ma więc możliwości aby wykonawca dla PKP wykonał coś innego niż miał w przetargu. Tunel miejski i tunel kolejowy (z przetargu i specyfikacji do przetargu) to zapewne dwie różne inwestycje. Chyba że piszący specyfikację i wykonawca to Ossowiecki i Hannusen.
Proponuję na prezydenta pana M. Orzyłowskiego, on to poprowadzi najlepiej.
W odpowiedzi na twoją propozycję powstaje pytanie czy miastu Siedlce potrzebny jest proboszcz, czy organista ?,jeżeli ten drugi to jestem za.
CBA NIECH SPRAWDZI POWIĄZANIA WYKONAWCÓW I PODWYKONAWCÓW Z POSŁEM TCHURZEWSKIM Z TYM sprawiedliwym
Niech ktoś mi napisze z czego wynika fakt że roboty po dzień dzisiejszy się jescze nie odbyły, przynajmniej w tej zaawansowanej formie i czy nie odbędzie się bez kar. Terminy będą gonić, może firma która wygrała przetarg nie nadaje się do tego typu roboty
Procedury pozyskiwania wszelakich pozwoleń(rozbiórki, budowy) są bardzo czasochłonne, szczególnie w woj. mazowieckim. procedura wykonania, uzgadniania projektów (koncepcje, budowlane, wykonawcze) też swoje trwa, dochodzenie, odnalezienie właścicieli duża liczba kolejowych spółek) budynków przeznaczonych do rozbiórki są praco i czasochłonne. Bez tego żaden urząd nie wyda zezwolenia na rozbiórkę, czy budowę.
Na koleji wszystko kolejowe więc co tu uzgadniać i zwalać na procedury.