SPIN

Początek prac przy przebudowie siedleckiej stacji

Aneta Borkowska środa, 22 stycznia 2014, 19:53 Siedlce

Nowe perony, nowe przejścia podziemne, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz odremontowane dwa wiadukty kolejowe. Już niedługo rusza przebudowa siedleckiej stacji. A w związku z tym utrudnienia dla kierowców.

– Prace rozpoczną się w  tym roku i zrobimy wszystko, aby jak najmniej utrudnić życie kierowcom i pasażerom. Dokładne daty są ustalane – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK. Wiadomo, że mimo starań utrudnienia będą. – Będziemy musieli wyłączać z ruchu poszczególne perony, ale ruch zostanie zachowany. Warto sprawdzać, z którego peronu będzie odjeżdżał pociąg, bo będą częste zmiany – dodaje.

Prace związane z całą inwestycją trwają. Obecnie przekładane są instalacje podziemne i zaczęto prace przygotowawcze pod budowę nowych torów i peronów.
– Liczba peronów się nie zmieni, a wynika to z potrzeb zgłaszanych przez przewoźników – tłumaczy – Dutkiewicz. – Kolory będą typowe używane przez PLK, czyli szara kostka oraz krawędź oddzielona jaskrawą linią. Pojawią się nowe wiaty, wyświetlacze, nowe oświetlenie i elementy małej architektury – ławki, kosze na śmieci, gabloty z rozkładami jazdy – dodaje.

Same perony będą miały 76 cm wysokości. Ważną informacją jest to, że osoby niepełnosprawne będą wreszcie mogły przez problemu poruszać się po stacji.
– Wszystko będzie w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych oraz dla osób z cięższym bagażem. W tym celu najczęściej budujemy windy lub pochylnie – twierdzi rzecznik.

11 komentarzy

  1. kolejarz dodano 10 lat temu

    "niedługo rusza przebudowa siedleckiej stacji , a w związku z tym utrudnienia dla kierowców" – może więcej informacji dla kierowców panie rzeczniku .. , może kolej ma projekt organizacji ruchu na czas robót …

    oczywiście zatwierdzony przez prezydenta !!!!!!!!!!!!!!!!

  2. g... prawda dodano 10 lat temu

    Jak już ogłaszano prace na Siedleckim PKP rozpoczęły się 1.03.2013r. Welik nawet program historyczny zmontował. Więc gdzie ta prawda?

  3. . dodano 10 lat temu

    Tak, program historyczny m.in. o zabytkowej kładce nad torami.Teraz ją po prostu rozbiorą, a co. Zabytków ci u nas dostatek.

  4. obserwator dodano 10 lat temu

    Już kilka razy pisałem o tym aby po co pytać rzecznika, który ma blade pojęcie i projekcie. Na stacji jest biuro kierownika kontraktu obok kładki jest biuro Inżyniera Projektu. To są ludzie kompetentni. Ma prawo dziwić podróżnych stan zaawansowania kontraktu. Powodem jest problem z pozyskaniem pozwoleń na budowę, rozbiórki,sposób uzgadniania projektów przez podmioty zewnętrzne. Uzgodnienia projektu tunelu w ciągu ulicy Kilińskiego ciągnęły się w nieskończoność, a przez to były opóźnienia ze złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę. Myślę również że ta przebudowa, a w szczególności tunel będzie służył jako kiełbasa wyborcza w 2015r – zgadnijcie przez kogo?

    • Uchod dodano 10 lat temu

      Przetarg był rozstrzygnięty długo przed tym jak została stworzona koncepcja tunelu. Nie ma więc możliwości aby wykonawca dla PKP wykonał coś innego niż miał w przetargu. Tunel miejski i tunel kolejowy (z przetargu i specyfikacji do przetargu) to zapewne dwie różne inwestycje. Chyba że piszący specyfikację i wykonawca to Ossowiecki i Hannusen.

  5. inka dodano 10 lat temu

    Proponuję na prezydenta pana M. Orzyłowskiego, on to poprowadzi najlepiej.

  6. do inka dodano 10 lat temu

    W odpowiedzi na twoją propozycję powstaje pytanie czy miastu Siedlce potrzebny jest proboszcz, czy organista ?,jeżeli ten drugi to jestem za.

  7. TIK-TAK dodano 10 lat temu

    CBA NIECH SPRAWDZI POWIĄZANIA WYKONAWCÓW I PODWYKONAWCÓW Z POSŁEM TCHURZEWSKIM Z TYM sprawiedliwym

  8. danielll dodano 10 lat temu

    Niech ktoś mi napisze z czego wynika fakt że roboty po dzień dzisiejszy się jescze nie odbyły, przynajmniej w tej zaawansowanej formie i czy nie odbędzie się bez kar. Terminy będą gonić, może firma która wygrała przetarg nie nadaje się do tego typu roboty

    • obserwator dodano 10 lat temu

      Procedury pozyskiwania wszelakich pozwoleń(rozbiórki, budowy) są bardzo czasochłonne, szczególnie w woj. mazowieckim. procedura wykonania, uzgadniania projektów (koncepcje, budowlane, wykonawcze) też swoje trwa, dochodzenie, odnalezienie właścicieli duża liczba kolejowych spółek) budynków przeznaczonych do rozbiórki są praco i czasochłonne. Bez tego żaden urząd nie wyda zezwolenia na rozbiórkę, czy budowę.

      • bez owijania dodano 10 lat temu

        Na koleji wszystko kolejowe więc co tu uzgadniać i zwalać na procedury.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

Czy wyrażasz zgodę na udostępnienie swoich danych zgodnie z Polityką prywatności oraz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy?