W wakacje cierpliwość siedlczan może być wystawiona na dużą próbę. Władze miasta planują remont wiaduktu biegnącego nad tzw. karierem kolejowym. Fragment ul. Warszawskiej może być całkowicie wyłączony z ruchu.
Projekt remontu wiaduktu warszawskiego jest gotowy od lat. Pieniądze na niego Siedlce chcą pozyskać z budżetu ministra transportu. Wojciech Cylwik, naczelnik wydziału dróg siedleckiego urzędu liczy, że nie będzie z tym problemu, bo jak mówi do tej pory tego rodzaju inwestycje mogły liczyć na wsparcie zewnętrzne.
– Jeśli uda nam się pozyskać środki, to rozpoczęcie robót planujemy na czerwiec i myślimy, że mogą one potrwać przez wakacje, a jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca to być może wydłużą się do września – tłumaczy Wojciech Cylwik. – Mam nadzieję, że kierowcy będą wyrozumiali, ale wiadukt potrzebuje remontu, ponieważ jak każde urządzenie techniczne ulega zużyciu – dodaje.
Ulica Warszawska to jedna z głównych dróg w Siedlcach i jakiekolwiek utrudnienia na niej będą, szczególnie dla zmotoryzowanych uciążliwe. Już teraz wiadomo, że ruch w kierunku centrum przeniesie się w ciąg ulic z jednej strony: Kruszcowa– prezydenta R. Kaczorowskiego–Piaskowa, a z drugiej: Monte Cassino–Partyzantów–wiadukt garwoliński.
– Ostatecznie wszelkie zmiany w organizacji ruchu i tak będą zależały od ewentualnego wykonawcy i technologii jaką przyjmie podczas remontu. Być może na tym odcinku Warszawskiej będzie wprowadzony ruch wahadłowy, ale ponieważ wiadukt jest dość wąski musimy założyć, że będzie całkowicie zamknięty – przyznaje Cylwik.
Koszt inwestycji miasto ocenia na około 3 mln złotych. Dofinansowanie o które się ubiega wynosi 50 proc.
Dam sobie radę.
Chyba ktoś upadł na głowę. Kładka zdjęta. Łukowski, Garwoliński i jeszcze nad karierem jednocześnie. To na Składową najszybciej będzie przez Zdany, jeżeli zdejmą blokadę.
Projekt jest gotowy od lat?Jest aktualny?Ważny?To jakiś super projekt, który ma bezterminową datę ważności….palce lizać
Projekt był oczywiście aktualizowany zatem nie jest to "super projekt". Dziękujemy za czujność.
co za ludzie…, rowerami zacznijcie jeździć, wszystko na nie…
Super!!! Wiadukt na Warszawskiej potrzebuje remontu, więc bardzo cieszę się z tego, że będzie remont!!! Jeśli chce się mieć ładnie w mieście to muszą być utrudnienia.
Lubię inwestycje w Siedlcach i mam nadzieje na więcej!!!
Na obu wiaduktach podstawa to brak kladki dla sciezki rowerowej. Polecam przejechac sie rowerem ta droga przy duzym natezeniu ruchu samochodowego. Ludzie czesto wybieraja chodnik co stwarza jeszcze wiecej zagrozen.
Pan Cylwik to bez obrazy co by do sądu nie podal nie obrazam.. to slaby specjalista odnosnie ulic i infrastruktury…. ulice w miescie koszmarne. Dziura dziura koleiny do tego pasy heh ktorych brak. Problemy z latarniami. Przedmowca pisze ze kladke wywalili ma racje teraz sie chodzi tam przy dreszera. Moze przejscie i przejazd wypada zrobic pod torami a pozniej zamykajcie reszte… nie ogarnia czlowiek. Mysle ze to Prezydent i skarbnik steruja kto co i kiedy bedzie realizowane.
to kiedy przejedziemy pod torami ?? Bo wydajemy kase na inne a tamta inwestycja biedna……
Mi się wydaje, że bardziej przydałby się remont ulicy Piłsudskiego od starego kościoła aż do wiaduktu…
byl remont chyba w 2000 roku słabo 15 lat
Wytrzymałość warstwy ścieralnej wynosi 10 lat, więc nie ma co się dziwić, że po 15 latach asfalt nie jest w idealnym stanie.
Dopóki drogami miejskimi i infrastrukturą drogowa zajmować się będą w Siedlcach urzędnicy zatrudnienie w jednej z komórek Magistratu – będzie tak jak jest a nawet gorzej. Trzeba tak jak w innych miastach utworzyć specjalistyczną jednostkę w postaci Zarządu Dróg – dać specjalistom kompetencje, środki i …….rozliczać z roboty. Ot co.
Wiadukt nie jest jeszcze w aż tak fatalnym stanie jak niektóre główne ulice i chodniki Siedlec – Piłsudskiego, Floriańska, czy fragment Sokołowskiej od przejazdu kolejowego do pierwszego ronda. Siedlcom potrzebna jest zmiana strategii na bardziej współczesną, w której zbiorkom, ruch pieszy i rowerowy ma pierwszeństwo nad samochodowym. Dlatego chętnie poparłbym projekt budowy kładki rowerowej nad wiaduktem plus remonty w/w ulic z miejscem na ruch rowerowy zamiast kosztownego przebijania się pod torami.
Budowa obiektu mostowego (kładka) nad innym obiektem mostowym (wiadukt) pociąga za sobą ogromne koszty. A pod torami nikt się nie przebija. PLK z własnych funduszy zrobiła wykop, położyła konstrukcję i na niej ułożyła nowe tory kolejowe.