SPIN

Siedlce z nowymi peronami

Aneta Borkowska wtorek, 7 kwietnia 2015, 20:33 Siedlce

W Siedlcach pasażerowie już mogą korzystać z nowego, wygodniejszego peronu. Na przełomie marca i kwietnia zakończyła się budowa pierwszej części przejścia podziemnego. Zmodernizowany jest trzeci peron, który jest wyższy niż dotychczasowy i pozwala na łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Pociągi korzystają ze zmodernizowanych torów w południowej części stacji.

W marcu rozpoczęła się modernizacja pierwszego i drugiego peronu. Kontynuowana będzie budowa tunelu drogowego w ciągu ul. Kilińskiego, który powstaje w miejscu likwidowanej kładki dla pieszych. Tunel usprawni ruch samochodowy w mieście i odkorkuje dwa pozostałe wiadukty w ciągu ul. Garwolińskiej i Łukowskiej. Realizowana będzie także budowa drugiej części przejścia podziemnego.
Po zakończeniu prac na stacji w Siedlcach pasażerowie będą mogli korzystać z trzech nowych peronów wyposażonych m.in. w windy, ławki i wiaty. Stacja będzie w pełni dostosowana do obsługi osób niepełnosprawnych.

siedlce pkp kolej 1

Modernizacja trzech stacji, w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu, to kolejna inwestycja na trasie z Siedlec do Terespola, będącej częścią magistrali Warszawa – Moskwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowały w 2010 roku  wszystkie tory pomiędzy stacjami, sieć trakcyjną, przejazdy kolejowe, a także obiekty inżynieryjne jak mosty i wiadukty. Zakończenie modernizacji stacji w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim zaplanowano do końca  2015 r. Koszt tego zadania to ponad 500 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

tekst oraz zdjęcia: Maciej Dutkiewicz, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

22 komentarze

  1. on dodano 7 lat temu

    Wygodniejszy to on może i jest ale nie dla pasażerów, a szczególnie dla starszych, bo żeby z tego peronu wyjść do miasta to trzeba przespacerować się (nie daj boże z cięższym bagażem)około 300m, najpierw peronem 3 wrócić do jego początku, przejść przez tory na drugi peron i znowu przejść całą jego długość aby dojść do starego wyjścia podziemnego. Dziękuję za taki spacer. Wszystkim, którzy będą odjeżdżać z peronu 3 radzę wychodzić na pociąg co najmniej 5 min wcześniej żeby pokonać dodatkową trasę. Jechałem widziałem i kląłem. Współczuję dojeżdżającym codziennie do pracy.

    • Mieszkaniec Siedlec dodano 7 lat temu

      No chyba jeśli są jakieś remonty czy przebudowy to muszą być najpierw utrudnienia, żeby później było ładniej i wygodniej!

  2. bankier dodano 7 lat temu

    blacha falista + kostka(czyli najtańsze i najbrzydsze rozwiązania) + peron wyciągnięty daleeeeeko + niewygodne zbyt strome schody + brak zadaszenia bezpośrednio nad wyjściami z przejść – p. Macieju – to nie jest to czego oczekiwaliśmy po 2 latach utrudnień i kosztu 500 mln zł…. Takie laurki jak ta niech pan sobie zostawi na wewnętrzne prezentacje…

  3. A,A. dodano 7 lat temu

    No faktycznie dostać się na peron 3 nie mówię już o peronie 4 to makabra.

    • Paweł dodano 7 lat temu

      W Siedlcach nie ma peronu 4

      • bankier dodano 7 lat temu

        jest – "tymczasowy" od strony lokomotywowni na czas remontu

  4. gość dodano 7 lat temu

    Jak ta polska rzeczywistość się zmienia! A co niektórzy z opozycji ciągle widzą zgliszcza. Takim nikt nigdy nie dogodzi.

    • Zenek dodano 7 lat temu

      Trol? Ciekaw jestem ile płacą.

  5. Kolejorz dodano 7 lat temu

    Wszystko fajnie, tylko to takie nieestetyczne. Wiaty z blachy falistej przypominają ganek GS-u. Kostka Bauma, w połączeniu z blachą, to szczyt tandety. Dobrze, że choć zrezygnowali z tego agresywnego połączenia różu i niebieskości, jakie można zaobserwować na linii m. in. od W-wy do Siedlec Zachodnich i dalej zresztą też.

    A, ktoś gdzieś napisał, że śmietniki wyglądają jak rury kanalizacyjne. Zgadzam się;)

  6. Mr A dodano 7 lat temu

    Ładny ten nowy peron 3!!!
    Przydałoby się, po remoncie torowisk i peronów, wyremontować jeszcze budynek Dworca PKP!!!
    I będzie fajnie!!!

  7. Mr A dodano 7 lat temu

    Mam nadzieje, że na peronach i w przejściu podziemnym zostaną zamontowane elektroniczne tablice informujące o odjazdach pociągów z danego toru i peronu tak jak jest np. w Warszawie!!!

    • WDR dodano 7 lat temu

      Żeby chociaż zamontowali wyświetlacze na peronie takie, jakie są w Mińsku Maz.

  8. ZORRO dodano 7 lat temu

    To śmierdzi KOMUNĄ, wstyd dla miasta taka inwestycja.Władze miasta powinny się wstydzić takiej partaniny, ale w tym mieście wszystko każda inwestycja spartaczona.amen

  9. olo budowlaniec dodano 7 lat temu

    No to teraz zaczynamy rozpierduchę drugiej strony. Oj będzie się działo w dzień i w nocy. Malkontenci niech spadaja na drzewo a cała reszta niech patrzy jak się wszytsko zmienia z dnia na dzień.

    • kadet dodano 7 lat temu

      szkoda, że się zmienia na gorsze – kostka i blacha to kompletna wiocha – tak się robiło 20 lat temu – wizualnie to co było prezentowało się o wiele lepiej – popatrzcie chociaż na kamienne słupy podtrzymujące dach nad 2 peronem i jego kształt.

      • . dodano 7 lat temu

        Pełna zgoda, dlaczego w Siedlcach robi się identyczne wiaty na peronach jak w jakiejś pipidówie? Jak się ma to nowe przejście podziemne np. do tego w Mińsku Maz.? To jest jakieś nieporozumienie. Czy miasto nie mogło na to w żaden sposób wpłynąć?

  10. fggd dodano 7 lat temu

    Tylko żeby były te tablice elektroniczne na każdym peronie informujące o pociągach z danego peronu

  11. massebb dodano 7 lat temu

    moge odpowiedzieć dlaczego robi się u nas jak najtaniej i fuszera. Bo w naszym państwie nikt nie szanuje cudzych pieniędzy. Jak ktoś sobie robi remont w domu to szuka tanio ale też nie da się na wszystkim zaoszczędzić. Mnie to trochę dziwi że nie jest cały zadaszony. przecież ludzie stoją wszędzie czasami a nie tylko przy siedzeniach. Kolejne pytanie jak to będzie się trzymac za 5-10 lat. Niestety takie prawo i na to pozwala.

  12. xxxx dodano 7 lat temu

    Przejść przez tory???? A przejścia strzeżone?

  13. Anonim dodano 7 lat temu

    wszystko przypomina wyroby made in china
    stare wejscia byly z kamiena piaskowca i solidne zadaszenia nad nimi. a to "cudo" nie przetrwa pierwszej wiekszej wichury. ladne bo nowe 🙂

  14. Kilińszczak dodano 7 lat temu

    Tylko idjota kładzie kostkę w miejscu gdzie ludzie torby i walizki ciągną na kółkach. Dzięki tej kostce nie usłyszysz swoich myśli, nie mówiąc o megafonie.

  15. SOMLA dodano 7 lat temu

    TO ŚMIERDZI TCHÓRZEM CZY TCHÓRZEWSKIM TAKA PARTANINA NA KOLEI NA PERONACH TO MARNY POLITYKIER.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby anulować odpowiadanie.

Czy wyrażasz zgodę na udostępnienie swoich danych zgodnie z Polityką prywatności oraz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy?