SPIN

Spektakl „Różnica i powtórzenie”

Aneta Borkowska poniedziałek, 26 września 2016, 11:00 Kultura, Zapowiedzi kulturalne

ckis-spektakl-caly

Najnowszy spektakl Macieja Kuźmińskiego „Różnica i powtórzenie” zostanie zaprezentowany na Scenie Teatralnej Miasta Siedlce już 7 października o godzinie 19. Dla widzów będzie to okazja by zobaczyć twórcę zarówno w roli choreografa jak i tancerza.

Dyptyk „Różnica i Powtórzenie”, złożony z radykalnie różniących się od siebie spektakli, jest pełnometrażowym debiutem Kuźmińskiego. Inspirację stanowiła „Różnica i Powtórzenie” – książka uznawana za magnum opus Gillesa Deleuze’a. 'Różnica’ to intymny wgląd w wewnętrzny świat człowieka, który poszukuje siebie i odpowiedzi na pytanie co jest zmienne – ja czy rzeczywistość wokół mnie? „Tożsamość nie rozpoczyna się i nie kończy” komentuje głos cytujący Deleuze’a, w trakcie gdy Kuźmiński próbuje zdefiniować własny styl ruchu i choreografii. Ten autobiograficzny monodram zachwyca plastyką scenografii i pięknem oświetlenia, zaprojektowanym przez artstę Michała Mackiewicza.

„Powtórzenie” to opowieść o przenikaniu się tożsamości i zakwestionowaniu istoty powtarzalności rzeczy. Podobnie jak w „Personie” Bergmana, tu również zacierają się podobieństwa i różnice między dwoma kobietami. Skomplikowany zapis choreograficzny wymaga od tancerzy nieludzkiej wręcz koncentracji, co zmusza do pytania, czy powtórzenie jest w ogóle możliwe. W Powtórzeniu widz odnajdzie odniesienia do historii tańca i kluczowych metod choreograficznych. Przez pryzmat twórczości innych, Kuźmiński analizuje własny styl ruchu i choreografii. „Myślenie jest grą różnicy i powtórzenia” twierdzi Deleuze.

choreografia: Maciej Kuźmiński
taniec: Daniela Komędera, Dominika Wiak, Maciej Kuźmiński
dramaturgia i teksty: Adam Hypki de Velez z wykorzystaniem fragmentów 'Różnicy i Powtórzenia’ Gillesa Deleuze’a
oświetlenie: Michał Mackiewicz
kostiumy: Justyna Jakubczyk-Lassota
obsługa techniczna: Maciej Kosteczka, Oscar Mafa
asystent choreografa: Tomek Pomersbach
muzyka: Matthew Bourne „Montauk Variations”, Jacob Kirkegaard „4 Rooms”, Antonio Vivaldi „4 Pory Roku”
wyk. Academia Bizantina
długość trwania (obie części): 90 min
produkcja wykonawcza: Maciej Kuźmiński
Menedżer: Roma Hurey
producent: Fundacja Cukier Puder

reklama

Możliwość komentowania jest wyłączona.