Prace przy budowie centrum przesiadkowym w Siedlcach powoli dobiegają końca. Jest to jedna z trzech najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w mieście, obok tunelu i trzeciego etapu obwodnicy.
– Kończymy już parking naziemny, zostało do zamontowania kilka barier ochronnych na górnym poziomie. Trzeba jeszcze wymalować pasy wyznaczające miejsca parkingowe. Jeżeli chodzi o wiatę autobusową to kończymy już praktycznie dach, na dole jest już ułożona kostka – tłumaczy wiceprezydent Piotr Niewiadomski. – Na ukończeniu jest też budynek administracyjny, zostaje także zadbanie o zieleń – dodaje.
Przypomnijmy centrum przesiadkowe to dwupoziomowy parking na 300 samochodów i zadaszone wiaty przystankowe dla 18 autobusów, a także miejsca postojowe dla taksówek i samochodów osobowych.
– Mamy nadzieje, że z obiektu będą korzystały PKSy i busy – mówi wiceprezydent. – Miasto wystosowało pisma do wszystkich przewoźników i czekamy na odpowiedź. Już wiadomo, że z centrum będzie korzystać MPK. Wszystkie linie, które poruszają się ulicą Składową będę tam zajeżdżały, a także „trójka” – dodaje.
Dodatkowo powstanie tak zwany system informacji pasażerów, czyli tablice informacyjne. W centrum będzie ich 5 oraz 9 zamontowanych w mieście na przystankach. Koszt budowy centrum przesiadkowego to 15 milionów, a unijne dofinansowanie 11,5. Otwarcie zaplanowano na 2 września w Dni Siedlec.
fot. UM Siedlce
a czy przejście z tego "centrum" i parkingu do przejścia podziemnego kolejowego będzie zadaszone?
Chcesz zadaszenia przejścia…….a przecież i parking bez zadaszenia. A czy 2 września system informacji tez będzie działał????
A co z poczekalnią dla podróżnych, toaletamii i jakoś małą gastronomią ?
będzie jak z lotniskiem w Radomiu… busy nadal będą jeździć z Sienkiewicza a PKS czyli ten Retail Provider z Wrocławia też raczej ze starego dworca się nie przeniesie… tak to jest na siłę uszczęśliwiać.
nie będzie, bo PKS nie należy do Retail Provider, działka ze starym dworcem niedawno sprzedana spółce Metropolitan Investment, która ma tam biurowiec budować, z Sienkiewicza prywaciarze też się przenoszą bo centrum przesiadkowe mają za darmo, a ich "dworzec" idzie pod kolejny blok. Jak nie masz pojęcia o niektórych sprawach to po co siejesz ferment?
Widziałem to "cudo" wczoraj. Typowy dworzec autobusowy bez budynku dworcowego. Tylko dla kog to???? Pks Siedlce goni resztkami i wkrótce koniec. Z Węgrowa, Łosic i Sokołowa kursów jak na lekarstwo. Bursiarze tą lokalizację mają zapewne w czterech literach. Dla MPK tez chyba nietrafiona lokalizacja, bo kto tam będzie wsiadał i wysiadał????
dworzec autobusowy po drugiej stronie torów niż dworzec PKP to kiepski logistycznie pomysł….
Kraków, Wrocław, Warszawa Zachodnia, pewnie jeszcze znalazły by się miasta które maja podobnie. Lepiej było jak DA był 300 m od PKP.
Bezmózgowie polityczne bez wyobrażni nie dopracowana inwestycja a przede wszystkim za droga o pięć miliony ..
15 miljonów taka inwestycja to śmiech przecież działka pod inwestycje nie wchodzi w koszt , w Paryżu w Berlinie była by tańsza o jedno trzecią ,a gdzie jest CBA , czy to swoich nie r…………………