SPIN

Wyższy Urząd Miasta Siedlce

Aneta Borkowska piątek, 22 kwietnia 2011, 12:27 Siedlce, Wydarzenia
Projekt dobudowy piętra w budynku urzędu Fot. UM/BG

Projekt dobudowy piętra w budynku urzędu Fot. UM/BG

Odnowione ośrodki kultury, Orliki, prawie wybudowany stadion… Władze miasta nazywają te inwestycje wizytówkami Siedlec. Niestety, w centrum miasta jak przyznaje Sławomir Marchel jest coś wyjątkowo zaniedbanego… budynek  siedleckiego magistratu.

– Prezydent obecny jak i poprzedni przez lata nie dokonywali większych inwestycji w urzędzie, ponieważ ważniejsze były inwestycje oświatowe, sportowe czy kulturalne – mówi Sławomir Marchel, sekretarz miasta. – I tak naprawdę jedyną zaniedbana dziedziną został właśnie  sam urząd – dodaje.
Budynek nie spełnia norm, które obowiązują w dzisiejszych czasach. Nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, warunki przeciwpożarowe też nie są w najwyższym standardzie.  Problemem jest przeciekający dach, zły stan okien, schodów, ścian czy instalacji technicznych.

–  Urząd zatrudnia około 250 osób i funkcjonuje w 4 budynkach (od. red. Skwer Niepodległości, Urząd Stanu Cywilnego, Piłsudskiego i O. Lange), ale najwięcej ich jest tu, czyli w budynku głównym – wyjaśnia sekretarz. – Część urzędników pracuje w bardzo trudnych warunkach, czasem w jednym pokoju jest 8 osób, a powinno być 3. To zmniejsza wydajność i komfort pracy, a my czasem musimy dostawić tam jeszcze kolejną szafę – dodaje.

Nowa sala, więcej miejsc parkingowych

Pomysł, aby na budynku głównym dobudować piętro i w ten sposób rozwiązać właściwie wszystkie „urzędnicze” problemy pojawił się kilka lat temu. Biuro projektowe urzędu wykonało już koncepcję, a w ubiegłym roku ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji.

– Poza tym, że doszłoby piętro oraz wykonalibyśmy generalny remont powstałaby nowa sala konferencyjna i większa ilość miejsc parkingowych – tłumaczy Marchel.
Sala konferencyjna wybudowana byłaby na podwórku od  wewnątrz budynku.

Sławomir Marchel: Część urzędników pracuje w bardzo trudnych warunkach Fot.AB

Sławomir Marchel: Część urzędników pracuje w bardzo trudnych warunkach Fot.AB

– Obecna jest nie tylko za ciasna, ale nie ma w niej odpowiednich warunków do pracy radnych. Mają oni tylko mały blat, na którym nie mieści się większa ilość dokumentów, a co dopiero komputer. Planujemy także zwiększyć ilość miejsc parkingowych. Mieliśmy pomysł, aby wybudować parking podziemny, ale okazało się to nieopłacalne ekonomicznie, a dodatkowych miejsc do parkowania byłoby zaledwie kilka – mówi miejski sekretarz. – Chcemy, by można było parkować nie w układzie skośnym a poprzecznym i na dwie strony. Co zwiększy liczbę miejsc o kilkadziesiąt – dodaje.

Kiedy zaczną się prace remontowe? Na pewno nie wcześniej niż w roku 2012. Główną tego przyczyną jest brak funduszy. A te nie są małe, bo koszt takiego remontu wyniósłby kilkanaście milionów złotych. Ile konkretnie? Tego Marchel zdradzić nie chciał i zaznaczył, że środki muszą pochodzić z budżetu, gdyż nie jest możliwe pozyskanie ich z zewnątrz. Jeśli jednak pieniądze się znajdą gdzie podzieją się urzędnicy? Jeszcze do niedawna mówiono o obecnej siedzibie komendanta miejskiej policji przy ul. Prusa.

– Gdyby budowa się rozpoczęła cześć wydziałów musiałaby się przenieść, ale na dzień dzisiejszy nie mamy jeszcze upatrzonych miejsc – mówi sekretarz.

ab

Powiadom o wpisie

8 komentarzy

  1. Tak tak planować trzeba dodano 9 lat temu

    bo jak na jesieni 2011r. wróci IV RP to i nadbudowa 3 pięter będzie za mało.
    Izba pamięci ….., izba pamięci Pis w Siedlcach, wydział inwigilacji i odpłacania przeciwnikom itp.

  2. bzdury dodano 9 lat temu

    To radosna twórczość Marchela. Ten człowiek nie ma nic do powiedzenia w Urzedzie. Typowy BMW. Karierowiczek.

  3. endrjuu dodano 9 lat temu

    w firmie siedzi nas w jednym pokoju 12 osób i nikt nie narzeka. Zespół wyrabia rocznie około 1mln zysku dla całej firmy. Jak się chce pracować i to można to robić w każdych warunkach. Aha no i miasto Siedlce nie chciało w decydującym momencie wesprzeć lokalowo (chodziło o pomieszczenie 50-80m2 na pół roku) firmy dlatego ta wyemigrowała na zachód do Mińska Maz. i tam podatkiem wspiera mieszkańców.

  4. ja dodano 9 lat temu

    ja chętnie się zamienie z pozycji bezrobotnego na sekretarza jeśli temu człowiekowi za ciasno, on tylko potrafi gadać od rzeczy

  5. mr dodano 8 lat temu

    "I tak naprawdę jedyną zaniedbana dziedziną został właśnie sam urząd"

    A NASZE ULICE?!?!?!?!?!?!?!

  6. ja dodano 8 lat temu

    http://bogowiewojen.cba.pl

  7. marek dodano 8 lat temu

    A Plac Sikorskiego???????!!!!!!!!!!!????????

  8. Asik dodano 8 lat temu

    A może Strus by to kupił, dostosował i podnajął władzy

Dodaj komentarz

Czy wyrażasz zgodę na udostępnienie swoich danych zgodnie z Polityką prywatności oraz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy?