SPIN

Nowy autobus w MPK

Aneta Borkowska poniedziałek, 7 grudnia 2015, 11:12 Siedlce

Siedlczanie mogą już jeździć kolejnym, nowym autobusem MPK. Ma 10,5m długości i wyposażony jest w silnik o pojemności spełniający najwyższą obowiązującą normę czystości spalin EURO VI. Jest to piąty tej klasy i tego typu (MAN Lion’s City M, A47) autobus we flocie spółki.

Nowy pojazd zastąpi starego wyeksploatowanego wysokopodłogowego Jelcza 120M i tym samym przedsiębiorstwo dołączy do grona firm posiadających 100% taboru niskopodłogowego.

źródło: MPK Siedlce

Powiadom o wpisie

13 komentarzy

  1. Kasia dodano 2 lata temu

    Czy będą dowoziły do Centrum Przesiadkowego od strony ul. Składowej? Zapraszamy Panie Redaktorki do zwizytowania tamtej części miasta i sprawdzenia możliwości dojścia na perony PKP od strony ul. Składowej (najlepiej po drobnych opadach).

    • ................. dodano 2 lata temu

      Tak tak. Może i władze po opadach deszczu spróbowały by pobrodzić po błocie, aby dojść do tunelu, który wiedzie do peronów.

  2. Abca dodano 2 lata temu

    Chochlik drukarski: zabrakło informacji jakiej rzeczywiście pojemności silnik jest zamontowany w autobusie.

    Ciekawostka: który pojazd ma większe spalanie: stary Jelcz czy ten nowy Man?

    • ................. dodano 2 lata temu

      Właśnie. Myślę, że nowy pali 30% więcej.

  3. Polak dodano 2 lata temu

    Ciemny naród. Dlaczego nie kupujecie polskich autobusów, które zdobyły już uznanie w całej Europie?

    • mad dodano 2 lata temu

      Polaku – to jest polski autobus. Produkowany w Starachowicach w fabryce Stara. Podobnie jak Volvo (Wrocław), Scania (Słupsk) także MAN produkuje w Polsce. Te nasze tureckie Mercedesy to się zgodzę, ale tu mamy polski produkt.
      Pytanie, czy te srócone MANy to najlepszy wybór? Może i tak, gdyby MPK prowadziło sensowną politykę obsadzania kursów. A tak to bywa, że w godzinach szczytu jedzie sobie taki krótki MAN jako "3" lub "4" i jest mega tłok. A w godzinach "luźnych" rzucają przegubowce na trasę. Absurd. Te krótkie MANy miały być podobno dawane na mniej obciążone linie oraz na linię "20" ze względu na wąskie i wymagające manewrowania ulice na jej trasie, ale tak to bywa z deklaracjami w MPK Siedlce…

      • Polak dodano 2 lata temu

        Taki on polski jak Opel Astra. Fakt, jest montowany w PL ale MAN to firma zarejestrowana w Monachium – nie znam takiego polskiego miasta. Część pieniędzy zostaje w PL ale zdecydowana większość odpływa za zachodnią granicę. Nie ma polskich samochodów to musimy kupować za granicą, ale skoro mamy polskie bardzo dobre autobusy to wspieramy polskie firmy. To dotyczy wszystkich branż i nie chodzi o nacjonalizm tylko rachunek ekonomiczny i trochę patriotyzmu.

    • A szkoda dodano 2 lata temu

      Słuszna uwaga. Kilkanaście lat temu testowano Solarisa, pamiętam jak wczoraj, jak świetnie się prezentował na tle pozostałych testowanych. A skończyło się na Volvo i Many, Many, Many… a szkoda.

    • M. dodano 2 lata temu

      Zapytaj o to naszych rządzących emerytów. Szkoda Siedlec dla takich nieudolnych poczynań. Cóż jacy mieszkańcy taka władza.

    • Rafał dodano 2 lata temu

      To taki nowoczesny patriotyzm.

  4. Zakon dodano 2 lata temu

    RYDZYKI POLSKIE AUTOBUSY ,TO MIEJSCA PRACY TO BOGATSZE SPOŁECZEŃSTWO I TAK DALEJ , ALE ZNAJĄC WASZĄ HIPOKRYZJĘ TO WY MACIE RACJE I WY JESTEŚCIE NIEWINNI,TAK SAMO JAK WASZ PROKURATOR PRL PAN PIOTROWSKI JAKI TO PiS TO ZAKŁAMANE IMPERIUM RYDZYKA . amen

  5. BOB Budowniczy dodano 2 lata temu

    przy tak krótkim autobusie zbędne są trzecie ostatnie drzwi, byłoby więcej miejsc siedzących, mniej awaryjnych elementów, i pojazd byłby tańszy. Niestety SIWZy piszą ludzie jeżdżący samochodami i jest jak jest.

  6. Obserwator dodano 2 lata temu

    Dokładnie tak jak napisał BOB Budowniczy ten pojazd powinien byc wyposażony o jedne drzwi mniej. Wystarczy zobaczyc Autosana 9m i widac róznicę w rozstawieniu siedzeń 😉

Dodaj komentarz

Zamieszczając komentarz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy.