SPIN

Uczniowie siedleckiego „Ekonomika” uczą…

Beata Głozak środa, 30 marca 2016, 23:09 Siedlce

Po ich filmach wypełnienie zeznania podatkowego, załatwienie spraw urzędowych przez internet czy uzyskanie dowodu osobistego nie będzie problemem.

Dominik, Klaudia, Ewa, Karolina i Damian to uczniowie siedleckiego „Ekonomika”, którzy z nauki w szkole ponadgimnazjalnej chcą „wycisnąć” jak najwięcej.  Cała piątka uczy się w klasie „technik ekonomista”.

– Bierzemy udział w olimpiadzie skierowanej do studentów i licealistów „Zwolnieni z Teorii” polegającej na zrealizowaniu projektu społecznego. Nasz to „Instytucjowa rewolucja” i dotyczy problemu z urzędami – mówi Ewa Skrajna z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Mikołaja Kopernika. – Często spotykamy się z ludźmi, którzy nie wiedzą jak wypełnić podstawowe dokumenty i do jakiego urzędu zgłosić się z danym problemem. W kilku krótkich filmikach pokazujemy jak poradzić sobie z różnymi zagadnieniami – dodaje Karolina Krasuska.

„Zwolnieni z Teorii” to pierwsza taka olimpiada w Polsce. Każdy, kto ukończy projekt będzie finalistą i zgarnie biznesowy certyfikat. O taki dyplom ubiegają się menadżerowie w dużych firmach na całym świecie. Nie dziwi zatem, że siedlczanom zależny na jego powodzeniu.

– Warunkiem ukończenia projektu było uzyskanie dużej ilości beneficjentów oraz zaangażowanie mediów i partnerów między innymi urzędu miasta oraz urzędu skarbowego. Dzięki pomocy różnych instytucji na obecną chwilę mamy udokumentowanych 8000 odbiorców – nie kryją zadowolenia dziewczyny i dodają, że choć projekt kończy się z ostatnim dniem marca to filmy nie znikną. – Cały czas będą żyły w sieci i każdy kto będzie chciał z nich skorzystać, będzie mógł to zrobić.

Każdy projekt biorący udział w olimpiadzie dzieli się na cztery części: inicjację, planowanie, realizację i Zakończenie. Po każdej części jego uczestnicy uzupełniają formularz oraz wypełniają quiz.

Dodaj komentarz

Czy wyrażasz zgodę na udostępnienie swoich danych zgodnie z Polityką prywatności oraz akceptujesz regulamin dodawania komentarzy?